Search

انتخاب زبان



شرکت خلیفه ارامنه تهران در کنفرانس دینی در قاهره

کنفرانس بین المللی دو روزه ای  با موضوع "آزادی، شهروندی، تنوع و تمامیت" از 10 لغایت 12 اسفند ماه، به اهتمام مرکز دینی "الازهر" و شورای علمای اسلامی در شهر قاهره برگزار شد.

برای شرکت در این کنفرانس از رهبران روحانی مسیحی و مسلمان کشورهای مختلف، نمایندگان رهبران و پادشاهان کشورهای خاورمیانه، وزرا، نمایندگان مجلس و همچنین نمایندگان بلندپایه سازمان های بین المللی دعوت به عمل آمده بود.

جاثلیق آرام اول رهبر ارامنه حوزه عالی دینی ارامنه سیلیسی نیز از جمله مدعوین این کنفرانس بود که اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و پدر پطروس وارتابد مانولیان مدیر بخش اطلاع رسانی حوزه دینی عالی ارامنه سیلیسی به نمایندگی از سوی ایشان در این کنفرانس حضور یافتند.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس که با حضور بیش از هزار میهمان برگزار شد، درود های گرم جاثلیق آرام اول را به دکتر شیخ احمد الدیب، شیخ الازهر ابلاغ و سپس پیام جاثلیق خطاب به این کنفرانس را قرائت کرد. 

در پیام جاثلیق آرام اول ضمن اشاره به روابط تاریخی میان اسلام و مسیحیت ، بر اهمیت همزیستی مسالمت آمیز میان مسیحیان و مسلمانان تأکید شده بود.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان همچنین در دیدار جداگانه با پاپ تاواطروس دوم رهبر روحانی کلیسای قبطی، سلام های گرم جاثلیق آرام اول را به ایشان ابلاغ کرد.

خلیفه ارامنه تهران همچنین در دیدار جداگانه با شیخ دکتر احمد الدیب و ابلاغ درودهای گرم جاثلیق آرام اول از برگزاری چنین کنفرانس مهمی تقدیر و تشکر کرد.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در حاشیه این کنفرانس همچنین با پاتریارک های کلیساهای مارونی، یونانی، کاتولیک و کلدانی و همچنین نمایندگان کلیساهای دیگر دیدار و با نمایندگان تعدادی از رسانه های محلی و بین المللی گفتگو کرد.

همچنین در بیانیه ای که در پایان این کنفرانس منتشر شد اهمیت رعایت حق مشترک شهروندی به عنوان زمینه همکاری میان اسلام و مسیحیت مورد تأکید قرار گرفت. 

حاضرین در این کنفرانس در بیانیه پایانی همچنین با اشاره به جریان های افراطی و خشونت های اعمال شده از سوی آنها و همچنین تروریسم، هرگونه ارتباط میان آن ها و دین را رد و محکوم کردند.

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com