Search

انتخاب زبان



دیدار در محل خلیفه گری ارامنه تهران با درخواست ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی

در چارچوب تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران صبح روز شنبه نهم ماه می با درخواست ستاد انتخاباتی  حجت الاسلام ابراهیم رئیسی نامزد این انتخابات، نمایندگان ستاد با حضور در محل خلیفه گری ارامنه با جمعی از نمایندگان جامعه ارامنه تهران دیدار وگفتگو کردند.

در آغاز این دیدار روبرت بیگلریان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران به اختصار گزارشی از ساختار ملی، مذهبی و اجتماعی و همچنین شیوه مدیریت جامعه ارامنه ارائه و بر حضور داوطلبانه اعضای جامعه ارامنه در فعالیت های مربوط به شوراها و نهادهای مختلف تاکید کرد. وی همچنین با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در انجمن های ارامنه افزود، حاضران در جلسه ضمن آشنا شدن با دیدگاه ها و نظرات مسئولان ستاد آن را به جامعه ارامنه منتقل خواهند کرد.

سپس دکتر زارعی ، از اعضای ستاد حجت الاسلام رئیسی به  تشریح برنامه های ایشان پرداخت و ضمن تاکید بر اهمیت شرکت در انتخابات آن را نمادی از مشارکت مردم در تحولات سیاسی کشور دانست. وی همچنین به برخی از مشکلات موجود در کشور اشاره و تاکید کرد به اعتقاد حجت الاسلام رئیسی کلیه کسانی که دارای شناسنامه ایرانی هستند ایرانی محسوب شده و از حقوق ویژه برخوردارند. وی همچنین با اشاره به نقش آفرینی جامعه ارامنه و تقدیم شهدای بیشمار تاکید کرد، سابقه حضور ارامنه در ایران به چندین قرن می رسد و حضور آنها ضمن برخورداری از کلیه حقوق باید استمرار یابد.  

دکتر زارعی در ادامه خلاصه ای از برنامه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی حجت الاسلام رئیسی را برای حاضران تشریح کرد.

در این دیدار رئیس شورای خلیفه گری ارامنه، برخی از پرسش ها و نگرانی های مطرح شده از سوی حاضران در جلسه ، از جمله مشکلات موجود در مسیر استخدام اقلیت های دینی در سازمان های دولتی و همچنین برخی از مشکلات حقوقی و قضایی را مطرح و بر لزوم تعامل قوای مقننه، قضائیه و مجریه در جهت حل مشکلات اقلیت های دینی تاکید کرد.

در ادامه دکتر زارعی و هردانی از نمایندگان ستاد حجت الاسلام رئیسی به پرسش های مطرح شده پاسخ گفتند.

لازم به یادآوری است که جمعی از روحانیون، اعضای مجمع نمایندگان و شورای خلیفه گری ارامنه و همچنین نمایندگان نهادهای وابسته به شورای خلیفه گری و انجمن های ارامنه تهران در این نشست حضور داشتند. 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com