Search

انتخاب زبان



در دیدار حق شناس با خلیفه ارامنه تهران بر"لزوم توجه به شهروندان ارمنی در مدیریت شهری" تأکید شد

منتخب مردم تهران، ری، تجریش در پنجمین دوره شورای اسلامی تهران در دیدار با خلیفه ارامنه تهران بر لزوم توجه به شهروندان ارامنه در مدیریت شهری تأکید کرد.

به گزارش ایسنا در دیدار حق‌شناس با خلیفه ارامنه تهران، اسقف اعظم سرکیسیان درباره کتاب‌های جورج جورداق درخصوص امام علی (ع) و همچنین سیره زندگی امام حسین (ع) مباحثی مطرح کردد.

اسقف اعظم درباره زمان آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران پرسشی را مطرح کرد و با تاکید بر اهمیت جایگاه شهرداری تهران در امور مدیریت فرهنگی و اجتماعی کلانشهر تهران گفت: سمت شهردار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این اهمیت نه فقط به خاطر شهردار بودن و نه شهر تهران بلکه از حیث سیاست‌های شهردار در امور فرهنگی و تاثیرش بر زندگی اجتماعی و فرهنگی شهروندان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: هر شخصی که وارد شهر جدیدی می‌شود قطعا نظافت و پاکیزگی شهر و نورپردازی آن موجب تلقی عام نسبت به فرهنگ شهر خواهد شد. من از 18 سال پیش در تهران هستم لذا تلقی من این است که ظرف 18 سال گذشته تهران روز به روز توانسته بهتر شود و در سایر شهرهای ایران نیز پیشرفت را مشاهده کرده‌ام.

خلیفه ارامنه تهران تاکید کرد: من شهرهای تهران را واحدهای سبزی می‌بینم و طبیعتا سبزی و محیط زیست نماد زندگی در هر شهر محسوب می‌شود.

اسقف اعظم با اشاره به انتخاب محمد علی نجفی به عنوان کاندیدای نهایی تصدی پست شهرداری تهران، گفت: قطعا آقای نجفی تمام تلاش خود را خواهند کرد تا شهر تهران بیش از پیش به عنوان شهری سبز و پاک شناخته شود. ایشان قطعا در راستای مدیریت شهری تهران موفق خواهند بود. خوشحال خواهم شد پس از آغاز به کار ایشان در شهرداری تهران به همراه آقای حق‌شناس، دیدار حضوری داشته باشم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه تمام حاکمانی که مستقیم و غیرمستقیم، پنهان و آشکار با مردم ارتباط داشتند در طول تاریخ موفق بودند افزود: بی‌تردید حکومت‌گر هرچه از درد مردم اطلاع بیشتری داشته باشد، موفق‌تر خواهد بود.

خلیفه ارامنه تهران همچنین به پیوستگی تاریخی و هویتی مردم دو کشور ایران و ارمنستان اشاره کرد و افزود: تاریخ و هویت مردم دو کشور پیوندهای گسترده‌ای دارند که قابل تفکیک نیستند. باور دارم یکپارچگی هویت ایران زمانی درک خواهد شد که در کنار آن تاریخ ارمنستان نیز مدنظر قرار گیرد. گویی تاریخ ارمنستان بخشی از تاریخ ایران است.

اسقف اعظم ادامه داد: امروز ما در مازندران شهدای قرن پنجم میلادی را داریم لذا مازندران برای ما از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. مردم ما خود را یکدل و یکپارچه با مردم ایران در نظر می‌گیرند و تلقی من این است که وجه قالب حکام خردمند ایران بر این یکپارچگی واقف هستند. لذا ما وظیفه داریم قدمت و تقدس و اهمیت این ارتباط را به نسل جوان اطلاع‌رسانی کنیم.

وی همچنین از تلاش خود برای برگزاری جلسه شورای مجمع کلیساهای آسیایی در سال 2019 به میزبانی تهران اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم این جلسه در سال 2019 در تهران برگزار شود تا از این طریق بتوانیم آنچه که حقیقت موجود در ایران است را به سایر کشورها نیز نشان دهیم.

خلیفه ارامنه تهران تاکید کرد: خدا را شاکریم که امروز ایران یک کشور قدرتمند است و امیدواریم شورای شهر جدید نیز در حوزه‌هایی که موجب پیشرفت کشور است، حضور و سرمایه‌گذاری مناسب را داشته باشد.

اسقف اعظم ادامه داد: بر مبنای وظیفه دینی خودم آنچه که واقعیت دارد را باید بازگو کنم. باید گفته شود که نظام جمهوری اسلامی ایران درخصوص ترمیم و رسیدگی به کلیساهای موجود در ایران اهتمام دارد. یکی از نمونه‌های این مهم بازسازی کلیسای مریم مقدس است که با کمک شهرداری تهران انجام شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه حق‌شناس منتخب مردم تهران، ری  و تجریش در پنجمین دوره شورای اسلامی این شهر نیز در گزارشی درخصوص روند عملکرد شورای منتخبین از زمان تشکیل گفت: در هفته اول هیات رییسه شورا انتخاب شد و پس از آن کمیسیون‌ها شکل گرفت. در مرحله بعد شاخص‌های انتخاب شهردار تعیین و فرآیند انتخاب آن آغاز شد.  در این فرآیند هر عضو، 3 نفر را معرفی کرد که نهایتا 24 نفر توسط منتخبین این شهر انتخاب شدند. از میان این افراد 7 نفر کاندیدای نهایی پست شهرداری تهران شدند و مقرر شد برنامه‌های خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: دو نفر از این افراد به دلیل ورود به کابینه کناره‌گیری کردند و در هنگام رای‌گیری از مابقی افراد 4 نفر دیگر انصراف دادند و به اتفاق همه بر روی آقای نجفی اتفاق نظر داشتند. خوشحالیم که امروز 5 برنامه برای اداره شهر تهران داریم و مدیری توانمند و باهوش نیز به عنوان کاندیدای نهایی پست شهرداری تهران انتخاب کرده‌ایم.

این منتخب مردم تهران، ری  و تجریش در پنجمین دوره شورای اسلامی با اشاره به سوابق محمدعلی نجفی تاکید کرد: حتما در دیدار با آقای نجفی آمادگی شما را برای دیدار حضوری اعلام خواهم کرد. همچنین تلاش خواهیم کرد شورای شهر تبدیل به یک پارلمان شهری شود. در این شرایط باید نسبت مناسبی میان جمعیت شهر و نمایندگان پارلمان شهری وجود داشته باشد. اگر در شهر تهران شهروندان ارامنه وجود دارند چرا نمایندگان آنها در شورای شهر حضور داشته باشند. بی‌تردید اگر تعداد نمایندگان کم است، با توجه به اینکه اکثریت شهروندان مسلمان هستند، طبیعتا شورا با حضور نمایندگان آنها تشکیل می‌شود. اما اگر نمایندگان تمام گروه‌ها در شورای شهر حضور داشته باشند، همه شهروندان احساس خواهند کرد که می‌توانند در سرنوشت شهر سهیم باشند.من معتقدم در شهر 8.5  میلیون نفری تهران برای هر 400 هزار نفر باید یک نفر به عنوان نماینده شورای شهر تهران وجود داشته باشد.

حق‌شناس ابراز امیدواری کرد که در شورای پنجم امیدواریم برای تمام شهروندان تهرانی شرایطی فراهم شود که آسایش بیشتر را به همراه داشته باشد و رنج آنها کمتر شود.  امروز مهم‌ترین خواسته شهروندان امنیت، رفاه و آسایش است. من خود را نماینده قانونی شهروندان ارامنه به عنوان بخشی از شهر تهران می‌دانم و با توجه به اینکه عضو کمیسیون فرهنگی شورا هستم، کلیساها باید به عنوان بخشی از میراث فرهنگی تهران مورد توجه قرار گیرند و باید با بازسازی آنها زمینه و فرصت حضور گردشگران و علاقه‌مندان را فراهم کنیم تا با وجوه مختلف این شهر آشنا شوند.

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com