فیلم "یه وا" در تهران اکران شد

فیلم سینمایی "یه وا" به کارگردانی آناهید آباد، محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و مرکز ملی سینمای ارمنستان، روز پنجشنبه 2 آذرماه در تالار زنده یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی، به صورت ویژه اکران شد.

در این مراسم اسقف اعظم سرکیسیان، اسقف آشگاریان، دکتر کارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس، اعضای شورای خلیفه گری، نمایندگان انجمنهای ارامنه و رهبر ارکستر استاد لریس چگناوریان حضور داشتند.

قبل از اکران فیلم، ابتدا مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، آقای علیرضا تابش با قدردانی از زحمات خانم آناهید آباد برای تهیه این فیلم، توضیحاتی نیز در مورد مشکلات ساخت  فیلم بازگو کردند.

سپس خانم آناهید آباد ضمن تشکر و قدردانی از آقای تابش مدیرعامل بنیاد، آقای تقی‌علی قلی‌زاده تهیه کننده، آقای واهان آرزرونی آهنگساز، آقای حسن کریمی فیلمبردار و دیگر همکاران خود که وی را در ساخت این فیلم مساعدت کرده بودند، اظهار امیدواری کرد که با دعاهای خیر اسقف اعظم و هم وطنانش، این فیلم در رقابت اسکار نیز موفق خواهد شد.

لازم به ذکر است "یه وا" تاکنون در جشنواره‌هایی چون مونترال، میل ولی و جهان آسیای لس آنجلس حضور یافته و به بخش مسابقه جوایز سینمایی آسیا - اقیانوسیه راه پیدا کرده است. همچنین در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم «انار» که از ۲۴ تا ۲۸ آبان سال جاری در شهر تورنتو در کشور کانادا برگزار شد، "یه وا" به عنوان فیلم اختتامیه این رویداد سینمایی روی پرده رفت و جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را به خود اختصاص داد. این جشنواره برای آشنایی با سینما و فرهنگ ارمنی پایه گذاری شده است. 

فیلم "یه وا" به عنوان نماینده سینمای ارمنستان در رقابت اسکار ۲۰۱۸ در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان نیز معرفی شده است.