Search

انتخاب زبان



جاثلیق آرام اول رهبر دینی ارامنه حوزه عالی سیلیسی اقدام رئیس جمهوری آمریکا در مورد بیت المقدس مخالفت کرد

جاثلیق آرام اول رهبر دینی ارامنه حوزه عالی سیلیسی اقدام رئیس جمهوری آمریکا در مورد بیت المقدس را رد کرد.

جاثلیق آرام اول رهبر دینی ارامنه حوزه عالی سیلیسی روز پنجشنبه در دیدار هیئت شرکت کننده در نشست مجمع عالی نمایندگان حوزه عالی سیاسی با میشل عون رئیس جمهوری لبنان اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد بیت المقدس را رد و آن را در تضاد با اصول حقوق بین الملل و واقعیت های تاریخی دانست.

جاثلیق آرام اول در این دیدارهمچنین تاکید کرد:"درهای شهر بیت المقدس باید در برابر پیروان سه دین توحیدی مسیحیت، اسلام و یهود باز بوده و حقوق این ادیان در قبال بیت المقدس باید تامین شود."

میشل عون رئیس جمهو ی لبنان نیز در این دیدار با اشاره به موضع لبنان در قبال بیت المقدس اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار رهبران روحانی حوزه های خلیفه گری وابسته به حوزه عالی سلیسی از جمله پیشوایان روحانی خلیفه گری های ارامنه تهران، اصفهان و آذربایجان  و نمایندگان خلیفه گری های ارامنه جاثلیق آرام اول را همراهی می کردند.

جاثلیق آرام اول در این دیدار همچنین به هویت ملی کلیسای ارمنی و نقش آن در جوامع ارامنه خارج از ارمنستان (دیاسپورا) اشاره کرد. 

رئیس جمهوری لبنان نیز با تاکید بر لزوم حفاظت از زبان، فرهنگ و ارزش های ارمنی به نسل کشی انجام گرفته از سوی امپراطوری عثمانی اشاره و اظهار کرد ملت  ارمنی قربانی این نسل کشی شده و مردم لبنان نیز از قحطی ایجاد شده رنج کشیدند.

در ادامه این دیدار جاثلیق آرام اول به همراه هاکوپ باگراتونی و آرتور نظریان نمایندگان ارمنی مجلس لبنان به صورت جداگانه با میشل عون گفتگو کرده و به تبادل نظر پیرامون تحولات جاری سیاسی در لبنان و همچنین خاورمیانه پرداختند.

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com