دیدار نمایندگان سپاه تهران با خلیفه ارامنه تهران

 سروان احمد آبادی مسئول روابط عمومی امور جانبازان سپاه تهران به همراه دکتر قربانی مسئول بخش فرهنگ و قرآن صبح روز چهارشنبه 22 آذرماه با حضور در خلیفه گری ارامنه تهران، با اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران دیدار و از خلیفه ارامنه تهران و نمایندگان شورای خلیفه گری ارامنه برای حضور در مراسم ناهاری که از سوی سردار یزدی فرمانده کل جدید سپاه تهران بزرگ برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آوردند.

در این دیدار که آقای دکتر خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال کشور نیز حضور داشتند، دکتر قربانی سرودی را که با تکیه بر مشترکات و باورهای مشترک اسلام و مسیحیت ساخته شده است به حضور خلیفه ارامنه تهران ارائه و از ایشان درخواست نمود تا با صدابرداری از محوطه کلیسای سرکیس مقدس جهت استفاده در نماهنگ این سرود موافقت نمایند.

همچنین توافق به عمل آمد تا این گروه این سرود همچنین دعای ربانی و سرود کلیسایی ولادت عیسی مسیح را در کلیسای سرکیس مقدس اجرا نماید.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در این دیدار همچنین به همزیستی مسالمت آمیز و نقاط اشتراک دعا و نیایش در ادیان مسیحیت و اسلام اشاره کرد و از آن ها به عنوان عامل نزدیکی فکری و معنوی میان رهبران و مؤمنان این دو دین الهی نام برد. 

اسقف اعظم همچنین اقدام اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل شدیداً محکوم کرد.

در این دیدار خلیفه ارامنه تهران ضمن ارائه پیشنهاداتی پیرامون این برنامه مشترک، از ابتکار سپاه تهران در این راستا قدردانی کرد.