دیدار سردار یزدی از خانواده های شهدای ارمنی

سردار یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ به همراه جمعی از مسئولین سپاه تهران در آستانه سال نو میلادی از خانواده های شهدای ارمنی، رازمیک خاچاطوریان و نوریک باباخانیان دیدار کردند.

دراین دیدارها که با حضور مادر و بستگان این شهدای گرانقدر برگزار شد، سردار یزدی ضمن ابراز خرسندی از این حضور، یاد و خاطره شهدای ادیان توحیدی به ویژه شهدای ارمنی را گرامی داشته، اظهار کردند که شهادت آن عزیزان باعث همدلی و اتحاد بین ملت ایران شده است.

در این دیدارها، آقای روبرت بیگلری رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران، کشیش نرسیسیان، کشیش باباخانیان، همچنین آقای آرداشس اسکندریان عضو تشکل پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس جامعه ارامنه ایران نیز شرکت داشتند.

مختصری در باره زندگی‌نامه این شهیدان گرانقدر

شهید رازمیک خاچاطوریان درسال 1965 در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ابتدایی ارامنه نائیری گذراند. سپس با ناتمام گذاشتن تحصیلات به کار فنی روی آورد و استادکار برق خودرو و باطری‌ساز شد. او فرزند آقای نرسس و خانم سیرانوش بود و دو خواهر و یک برادر دارد.

وی در سن خدمت خود مانند بسیاری از جوانان ارمنی با احساس وظیفه شهروندی و با توجه به اوضاع سیاسی بسیار حساس جمهوری اسلامی ایران، در فروردین 1365 برای خدمت معرفی شد. دوره آموزشی خدمت سربازی را در تهران گذراند، سپس به پادگانی در میان اهواز و امیدیه در منطقة جنگی استان خوزستان اعزام شد و تا بیست وسومین ماه خدمت دو ساله خود در آن جا خدمت کرد. در راه انجام ماموریت میان امیدیه و اهواز هدف گلوله پلید دشمن قرار گرفت و به سختی مجروح شد و در بیمارستان جان سپرد و به افتخار شهادت در راه دفاع از میهن نائل گشت.

شهید نوریک باباخانیان در سال 1963 در تهران به دنیا آمد. دارای 4 برادر و یک خواهر است. دوره ابتدایی تحصیلی را در دبستان ارامنه «ساهاکیان» گذراند و دبیرستان را در رشته ریاضی در مدرسه ارامنه «کوشش داویدیان» به پایان رساند و سپس به خدمت سربازی رفت.

وی در18 مرداد 1365 به خدمت سربازی اعزام شد و در بیست ودومین ماه خدمت خود در13 خرداد 1367 در جبهة عین‏خوش به افتخار شهادت نائل گشت.

نوریک با آگاهی کامل از اهمیت خدمت به ایران و میهن به خدمت رفت و از این رو آماده هرگونه جانفشانی بود. در طول خدمت خود خارج از وظایف سربازی‌اش حتی از کمک مادی به جبهه نیز دریغ نمی‌ورزید.