دیدار خلیفه ارامنه تهران با مدیران آموزش و پرورش منطقه 6

همزمان با آغاز سال جديد ميلادي ، آقای دکترجواد نظريان مديرآموزش و پرورش منطقه 6 به همراه اعضاي شوراي معاونين از خلیفه گری ارامنه تهران بازديد كرده و با اسقف اعظم سیبوه سركيسيان خليفه ارامنه  تهران به گفت و گو پرداختند.

در این دیدار آقای شهسواری مشاور هماهنگی و اجرایی مدیریت ، آقای کچویی معاون مالی، آقای کریمی معاون پرورشی، آقای سلیمان پورمعاون پژوهشی، خانم صمدی معاون آموزش ابتدایی، خانم طباطبایی کارشناس مسئول حراست و خانم موسی وند کارشناس مسئول روابط عمومی این اداره دکتر نظریان را همراهی می کردند.

مدير منطقه ضمن تبريك سال نو به مسيحيان خصوصاً ارامنه منطقه 6 گفتند: ميلاد پيامبر صلح ، رحمت و مهرباني را تبريك مي‌گويم و براي ما توفيقي است كه به مناسبت سال نو ميلادي به ديدار اسقف اعظم آمده و با يكديگر گفتگو مي كنيم.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، در اين ديدار صميمانه گفتند: ارتباط ما با مسئولين آموزش و پرورش منطقه 6 نزديك و يك تعامل خوبي است و فرصتي است كه در اين ايام همديگر را ملاقات كرده و با يكديگر به گفتگو بپردازيم.

ايشان در ادامه سخنان خود درباره اوضاع چند روز اخير ايران بيان داشتند: از خارج از ايران با بنده تماس مي گيرند و درباره وضع ايران سوال مي كنند و من 3 نكته اساسي را به آنها مي گويم اول اينكه كشور ايران قوي و مستحكم است و يك خانواده و اين مسائل كوچك در زندگي ما اثري ندارد. نكته دوم اينكه غرب، آمريكا و اسرائيل نمي توانند موفقيت چند سال اخير ايران را در عرصه بين‌المللي تحمل كنند و از هر فرصتي استفاده مي كنند تا ايران را ناآرام نشان دهند و نكته سوم اينكه بحث اقتصادي بحراني فراگير است و فقط مربوط به ايران نيست.

اسقف اعظم درادامه سخنان خود درباره قدرت كشور ايران گفتند: ايران قدرتمند است و غرب قابليت تحمل قدرت ايران را ندارد و مطمئن هستيم روند آرام خود را در منطقه ادامه خواهد داد و ما باور داريم قدرت ايران ضمانت صلح در منطقه است.

در ادامه دکتر نظريان بيان داشتند: ما علاقه شديدي به شما داريم و نگاه انساني شما را مي پسنديم و از خداوند سلامتي شما را خواهانيم. ایشان درپايان سخنان خود گفتند: ما يك خانواده هستيم و بايد صداي همديگر را بشنويم و جلوي خشونت را بگيريم. كشور ايران داراي تمدن بزرگي است و از مردم انتظار مي رود به سمت صلح و دوستي بروند.

سپس اسقف اعظم از توجه ويژه مدير منطقه 6 به مدارس اقليت هاي مذهبي تقدير و تشكر نمود.

در پايان، به رسم یادبود، دکتر نظريان لوحهای تقديری اهدا کرده و  مجدداً ولادت عیسی مسيح را تبريك و تهنيت گفتند. 

سپس گروه از كليساي ارامنه سرکیس مقدس نیز بازدید کردند.