نشست هم اندیشی شهردار تهران با رهبران ادیان توحیدی در تهران

 به مناسبت آغاز سال جدید و میلاد عیسی مسیح، مراسم جشن و ضیافت شامی به ابتکار شهرداری تهران و با حضور جمعی از نمایندگان جوامع مسیحی ایران برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی و اجرای برنامه های هنری توأم بود، جمعی از خانواده های شهدا، ورزشکاران و هنرمندان ارمنی و آشوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در سخنرانی خود در این مراسم تأکید کرد: "امروز پیروان ادیان مختلف و به ‌ویژه ادیان الهی در سایه جمهوری اسلامی ایران از آزادی های تصریح شده در قانون اساسی در جهت رسیدگی به احوال شخصیه خود برخوردارند. ایران سرزمین ادیان مختلف و مهد گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز بوده و خواهد بود. متأسفانه جهان این واقعیت مسلّم را انکار می کند".

پس از سخنرانی رهبر روحانی آشوریان تهران، دکتر نجفی شهردار تهران در سخنانی به نقش اقلیت های دینی ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و همچنین سازندگی پرداخت و تأکید کرد: "ایران به همه ایرانیان تعلق دارد".

اجرای قطعات پیانو توسط آرین آوانسیان از برنامه های دیگر این مراسم بود.

در پایان این مراسم حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقلیت های قومی، دینی و مذهبی، دکتر نجفی شهردار تهران، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، رهبر روحانی آشوریان، و نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی با اهدای هدایایی از خانواده های شهدا، ورزشکاران و هنرمندان ارمنی و آشوری تقدیر به عمل آوردند.

لازم به ذکر است که از جامعه ارامنه استاد رازمیک اوهانیان رهبر ارکستر، ماسیس هاکوپیان و روبرت مارگوسیان ورزشکاران پیشکسوت، موشق زرگریان از صنعتکاران ارمنی ، خانواده شهید ادموند و هایگاگ موسیسیان ، همچنین واروژ طهماسیان جانباز و آلکس در هاراطونیان آزاده ارمنی مورد تقدیر قرار گرفتند.