Search

انتخاب زبان



دیدار و قدردانی از هنرمندان ایرانی ارمنی

 

آیین دیدار و قدردانی از هنرمندان ایرانی ارمنی با حضور رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، رییس سازمان فرهنگی هنری و جمعی از هنرمندان به مناسبت آغاز سال نو در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه‌برنامه «دیدار ۲» به مناسبت آغاز سال نوی میلادی برای قدردانی از هنرمندان ایرانی ارمنی شامگاه دیشب با حضور محمدجواد حق‌شناس رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، محمود صلاحی رییس و امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روبرت بگلری رییس هیأت امنای خلیفه گری ارامنه و جمعی از اعضای خلیفه‌گری و جمعی از هنرمندان ایرانی ارمنی نظیر رازمیک اوهانیان، وارطان ساهاکیان، آرمان استپانیان، سرژ آواکیان، لیلیت تریان، گارنیک در هاکوپیان، واهیک هارتونیان، سیمون ایوازیان و آلیس شاهمرادی رییس موزه آرداک مانوکیان در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

ساناز آریان‌فر مدیر نگارخانه مریم و دبیر برگزاری این برنامه نخستین سخنران این مراسم بود. وی ضمن خیر مقدم و تبریک سال نوی میلادی گفت: آنچه همه ما ایرانیان بر آن تاکید داریم این است که ما ارامنه عزیز را به عنوان یکی از اقوام ایرانی دوست می‌داریم و آنچه که در برگزاری این برنامه بر آن تاکید داشتیم نیز این بود که امشب در کنار هنرمندان ایرانی ارمنی هستیم. کسانی که تاثیرشان بر هنر ایران بر کسی پوشیده نیست.

 روبرت بگلری رییس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران دیگر سخنران این مراسم بود. وی با قدردانی از سازمان فرهنگی هنری در برگزاری این مراسم گفت: واقعیت این است که ارج نهادن به هنرمندان گرچه ایده و ابتکار خوبی است و این موضوع مورد تاکید همه ما است اما ما دست‌اندرکاران امور اجتماعی گاهی اولویت‌ها را پس و پیش می‌کنیم و این مهم را فراموش می‌کنیم. این موضوعی است که ما ارامنه کم داریم و باید آن را از مسلمانان یاد بگیریم.

وی افزود: هنرمندان پیام آوران نیکی و زیبایی‌اند و از این نظر شبیه به پیامبرانند. آنها زیبایی و نکویی صفات خداوندی را بر انسان‌ها بازنمایی می‌کنند. حضورشان زیبایی و لطافت به زندگی ما می‌بخشد که همواره ما را به آنها مدیون می‌کند. امیدوارم خداوند به همه هنرمندان و همه کسانی که به تقدیر از آنها می‌پردازند، برکت دهد.

 محمدجواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین دیدار به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به اینکه میلاد مسیح برای همه بشریت به ویژه مسلمانان یک عید راستین است، گفت: مسیح بزرگ مردی است که با تمام سختی‌ها برای نجات انسان از فقر، شرک، دورویی و همه آنچه که موجب کدر شدن روح انسان است آمده است و به انسان‌های روزگار خودش و به تمام بشیریت می‌گوید که جنگ موجب تباهی است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پیامبر شما پیامبر صلح است و پیامبر ما پیامبر دوستی و تمام پیامبران آمده‌اند تا صلح و دوستی را ترویج دهند، اما بر بشریت چه رفته که امروز جنگ و کشتار سرتاسر این کره خاکی را فراگرفته آن هم به نام پیروی از حضرت موسی، عیسی مسیح و حضرت محمد (ص) اما اگر پیروی حقیقی وجود داشت، امروز ما شاهد این همه ظلم و استعمار نبودیم.

حق شناس در خاتمه گفت: ما در شورای اسلامی شهر تهران برای اولین بار اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان و رییس شورای خلیفه‌گری ارامنه را دعوت کردیم تا از تریبون شورای شهر با مردم سخن بگویند و امیدواریم فرصت فراهم شود که همه ما در کشوری سرشار از صلح و دوستی زندگی کنیم و این شهر را شما هنرمندان که نزدیک‌ترین طبقه به پیامبران هستید، به جای دود و آلودگی به آثارتان آذین کنید.

 محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در سخنان کوتاهی ضمن تبریک سال نوی میلادی گفت: میلاد عیسی مسیح را نه فقط به شما، بلکه به بشریت باید تبریک گفت.

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: هنرمندان ارمنی با هنرشان تاریخ ایران را روایت می‌کنند. من بین هم‌وطنان از هر قوم و قبیله‌ای جدایی نمی‌بینم، ما در سخت‌ترین شرایط مانند جنگ تحمیلی در کنار هم جنگیدیم و تعدادی از شهدای دفاع مقدس هم ارمنی بودند. که امسال من به اتفاق آقای حق شناس به خانواده این عزیزان سر زدیم. سال گذشته برای اولین بار این برنامه با برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان ارمنی در نگارخانه مریم و با حضور اسقف اعظم و اعضای ارشد شورای خلیفه‌گری برگزار شد. امسال اما سعی کردیم تا برنامه ویژه‌تری را برای تقدیر از این هنرمندان برگزار کنیم و امیدواریم در سال جدید این دوستی و همکاری میان شما هنرمندان ایرانی ارمنی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مستحکم‌تر از پیش باشد.

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com