حضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خلیفه گری ارامنه تهران

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سیبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران در جریان دیدار و تبریک سال نو میلادی سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تشکر از حضور رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: این اعیادی که ما برگزار می‌کنیم به نوعی عید برای همه ایرانیان است چرا که ما به واسطه تولد عیسی مسیح به محبت،‌ دوستی، یکپارچگی، عشق و علقه به وطن توجه می‌کنیم.

اسقف اعظم ارامنه تهران تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران مبانی و اصول ادیان الهی مورد توجه واقع شده و امروز بیش از گذشته مردم ایران از برکات ادیان الهی ـ‌ با اعتقاد به هر کدام که دارند ـ بهره‌مند هستند. وی گفت: ما به عنوان مردمی که دارای چشم‌انداز و دورنمایی هستیم تلاش می‌کنیم تا مبنای دینی را برقرار کنیم.

سرکیسیان  با تشکر از حضور رئیس پلیس و همراهان وی اظهار امیدواری کرد: برکات خدا در مسیر خدمات شما قرار بگیرد و در مسیر خدایی گام بردارید.

وی گفت: می‌دانیم که در همه این اعیاد نیروی انتظامی و دست‌اندرکاران به خوبی برای حفظ امنیت نهادهای ما تلاش کردند که هر چه سخن در این زمینه بگوییم برای تقدیر از شما کم است بنابر این صادقانه می‌گوییم خسته نباشید.

کارن خانلری نماینده ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت با اسقف اعظم ارامنه تهران در کلیسای سرکیس مقدس، در خصوص وضعیت امنیتی جامعه ارامنه ایران، اظهار داشت: امنیت در جامعه ارامنه کشور عزیزمان ایران به‌گونه‌ای از دوستی و محبت درآمیخته شده که در هیچ کجای دنیا، سراغی از آن نیست.

نماینده ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حوادث اخیر که روی نارضایتی اقتصادی مردم  به وجود آمد و فتنه‌های سیاسی بر روی آن سوار شد، می‌توان گفت شاید اگر از دیدگاه صرف امنیتی به قضیه دیده می‌شد باید از برگزاری جشن‌ها و اعیاد ما در سال نو صرفنظر و جلوگیری می‌شد اما فاکتور محبت و دوستی و درک عمیقی که در ایران متبلور است باعث شد که برگزاری این اعیاد نه تنها محدود نشود بلکه با آرامش و آسایش موجود مراسم سال نو به بهترین شکل برگزار شود.

خانلری تأکید کرد: تلاش دوستان نیروی انتظامی در پی اعیاد سال نو میلادی ما چندین برابر شد که جای تشکر و قدردانی دارد. وی به حضور رئیس پلیس پایتخت در کلیسای سرکیس مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: تشریف‌فرمایی ایشان برای تبریک مراسم سال نو با توجه به گرفتاری‌های این مقام، نشان از امنیت توأم با محبت و درک متقابل است.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت صبح امروز برای تبریک سال نو میلادی به کلیسای سرکیس مقدس تهران رفت.

در این دیدار که اسقف اعظم ارامنه تهران سیبوه سرکیسیان، کارن خانلری نماینده ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از ارامنه حضور داشتند، سردار رحیمی ضمن تبریک سال نو میلادی اظهار داشت: بنده این عید را به شما عزیزان مسیحی و همه مسیحیان ایران و جهان تبریک عرض می‌کنم و خدا راسپاسگزارم از بابت حکومت، کشور و رهبری که داریم و آزادی که امروز در کشور و مملکت ما حکمفرماست و باعث شده که تمام اقشار مختلف به یک چشم دیده شوند و همه شهروند ایران اسلامی محسوب شوند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: پلیس بنا به مسئولیت خطیر و بزرگی که دارد برقراری نظم، امنیت و انضباط را بر عهده دارد؛ برایش مردم ادیان مختلف فرقی نمی‌کند و به همه اقشار به عنوان شهروند ایرانی نگاه می‌کند.

وی به برگزاری جشن‌های سال نو در تهران اشاره و اظهار داشت: ما با تمام توان پای کار آمدیم تا عزیزان ارامنه بتوانند ایام عید خود را در کمال آرامش و آسایش برگزار کنند. درست مانند ایامی که عید نوروز در کشور برگزار می‌شود.

سردار رحیمی به مقایسه برگزاری سال نو میلادی در ایران و سایر کشورها پرداخت و گفت: هموطنان مسیحی ما امن‌ترین و آرام‌ترین ایام را در سال نو خود تجربه کردند؛ در مقایسه با ارامنه سایر کشورها شاهدیم کسانی که داعیه‌دار نظم و انضباط جهانی هستند چگونه با مردم برخورد می‌کنند و از سوی دیگر رفتار رهبر معظم ایران با هموطنان مسیحی، کلیمی و زرتشتی را نیز شاهدیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همان لطف و ارادتی را که در داخل خانه یک مسلمان ابراز می‌داشت در داخل خانه یک فرد مسیحی نیز ابراز داشت و این فرق یک رهبر است.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اظهار داشت: هموطنان مسیحی و پیروان همه ادیان برای ما عزیز و ارزشمند هستند و اموال، ناموس و آرامش آنها نیز برای ما ارزشمند است و با تمام توان از آرامش،‌ آسایش و امنیت آنها دفاع خواهیم کرد و این برای ما افتخار است.

وی با تبریک مجدد سال نو میلادی خاطرنشان کرد:‌ پلیس با تمام قدرت و قوت و با کمال افتخار در خدمت تمامی شهروندان و هموطنان از جمله ارامنه و پیروان سایر ادیان است.