پاسداشت فداکاریهای خواهران شهدای دفاع مقدس

اولین همایش پیام‌آوران عاشورا با هدف تجلیل از مقام والای خواهران شهدا با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، ربابه صدر خواهر امام موسی صدر، اصلانی رئیس سازمان بسیج زنان و جمعی از خواهران شهدا روز سه شنبه سوم بهمن ماه در تالار شهدای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

خواهران شهدای ارمنی: زوریک مرادیان، رازمیک خاچاطوریان و وازگن آدامیان نیز در این همایش شرکت داشتند.

مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تبیین نقش زنان در دفاع مقدس گفت: خواهران ما در طی هشت سال دفاع مقدس توانستند با حمایت از برادران این راه را ادامه دهند و آن جوش و خروش به واسطه زنان بود که اگر نبودند شاهد حضور مردان نبودیم. خواهران و زنان گفتمان حاکم بر جامعه را به گفتمان ایثار تبدیل کردند.

وی بیان کرد: مثلا از وقتی مستکبرین وجود امام موسی صدر را مانع پیشرفت خود دیدند و وی را از سال ۱۳۵۷ ربودند، خواهر ایشان تا به حالا راه آن بزرگوار را ادامه داده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که باطل السحر همه توطئه‌ها را نشر فرهنگ دفاع مقدس دانستند، افزود: کارگروه خواهران شهدا در استان‌ها تشکیل شده است، ولی شاکله کار، مردمی است و خود خواهران باید ابلاغ پیام را انجام دهند.