Search

انتخاب زبان



×

هشدار

JFolder: :فایلها: مسیر یک پوشه نیست. مسیر: [ROOT]/images/201802/2018020101
×

توجه

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/201802/2018020101

همایش "قدس، پایتخت صلح ادیان"

همایش "قدس، پایتخت صلح ادیان" صبح روز چهارشنبه 11 بهمن ماه در تالار "الزهرا" سازمان فرهنگ و اتباطات اسلامی برگزار شد.

دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم افتتاحیه این همایش تاکید کرد: " مدعیان صلح جهانی اگر در گذشته به صورت پنهانی اعمال ضد صلح خود را انجام می‌دادند، امروز آشكارا در حال تلاش برای زدودن صلح از جامعه جهانی هستند."

وی همچنین افزود: " امروز همه هم‌میهنان ما از هر دین و آیین و اعتقادی كه دارند، با هم در مسایل كشور سهیم هستند و همیشه به یك هدف اندیشیده‌اند و در كنار هم و بدون اختلاف، در دفاع‌مقدس جنگیدند و شهید دادند و برای كشور افتخار آفریدند."

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز در سخنرانی خود در همایش "قدس، پایتخت صلح ادیان" ضمن تأکید بر هویت تاریخی و فرهنگی بیت المقدس اظهار داشت: "حضور ادیان در این اجلاس و مشارکت آنان بسیار مهم است. معرفی قدس به عنوان پایتخت صلح برای جهان و اینکه بیت‌المقدس جزو تغییر ناپذیر، جدایی ناپذیر و تقسیم ناپذیر جهان اسلام و فلسطین باید مدنظر داشت."

آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در این همایش گفت: " بیت المقدس را مهد و خاستگاه سه دین الهی اسلام، مسیحیت و یهودیت می‌دانیم كه از جایگاه ویژه‌ای نزد پیروان ادیان الهی برخوردار است و به حق باید آن را محل صلح و دوستی برای پیروان همه ادیان دانست." وی تصریح كرد: "اقدام ترامپ، تجاوز آشکار به هویت قدس و ارزش‌های دینی و عقیدتی عموم ادیان و علی الخصوص مسلمانان است. این اقدام نابخردانه از سوی پیروان ادیان مختلف در سطح جهان محكوم شد."

پیش از آغاز سخنرانی اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در این همایش فیلمی از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل خانواه های شهدای ارمنی و آشوری به نمایش در آمد.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان سخنرانی خود را با شعری به زبان عربی در توصیف فلسطین آغاز کرد و سپس با تأکید بر اهمیت موضوع این همایش اظهار داشت: "کلیسا و ملت ارمنی به عنوان بخش جدانشدنی کلیسای مسیحیت در کنار ملت فلسطین ایستاده اند." وی سپس با اشاره به تاریخ شهر بیت المقدس به عنوان موطن قوم کنعان بر هویت عربی این شهر تأکید کرد. اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در بخش دیگری از سخنرانی خود عنوان کرد که پس از اشغال بیت المقدس از سوی رژیم صهیونیستی ساختار جمعیتی آن دچار تغییر شد.

خلیفه ارامنه تهران همچنین افزود، در زمان کنونی هرگونه توافق باید بر مبنای تفکیک ناپذیری بیت المقدس از دولت فلسطین و هممچنین تعلق آن به سه دین توحیدی یهود، مسیحیت و اسلام انجام پذیرد. ایشان همچنین تاکید کردند: "کلیسای حواری ارمنی به عنوان عضوی از جامعه جهانی مسیحیت در کنار شما و دیگر ملت های صلح طلب ایستاده و بر احترام ویژه خود نسبت به بیت المقدس و ساکنان آن تأکید دارد."

وی همچنین به محکومیت تصمیم ترامپ از سوی حاضران در نشست بین المللی اخیر در قاهره اشاره کرد.

این همایش سپس با سخنرانی رهبران و نمایندگان دیگر ادیان توحیدی ادامه یافت.

لازم به یادآوری است که حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه ریاست جمهوری در امور اقلیت های دینی و مذهبی، نمایندگان سازمان‌های مختلف دولتی، سفرای کشورهای مختلف جهان، رهبر و نمایندگان جامعه ارامنه کاتولیک و همچنین اعضای شورای خلیفه گری ارامنه و روحانیون ارمنی در این نشست حضور داشتند.

این همایش با قرائت بیانیه‌ ای ده ماده ای به كار خود پایان داد.در این بیانیه تأکید شده است که رژیم صهیونیستی، رژیم اشغالگر و جعلی است و حق سرزمینی در سرزمین مقدس فلسطین ندارد. در بند دیگری از این بیانیه آمده است: " تصمیم دولت ترامپ در انتقال سفارتخانه آمریكا به بیت المقدس، فاقد وجاهت قانونی بوده و تهدیدی علیه همه ادیان ابراهیمی و امنیت و صلح جهانی محسوب می‌شود." این بیانیه همچنین تأکید دارد: " گسترش و تعمیق گفت‌وگوهای سازنده میان ادیان و مذاهب، راهكاری مؤثر برای مقابله با اندیشه و رفتار افراط‌ گرایانه سیاسی و دینی، با هدف استقرار صلح و امنیت پایدار جهانی و دستیابی به كرامت و سعادت همه ابنای بشر است."

{gallery}201802/2018020101{/gallery}

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com