Search

انتخاب زبان



ضیافت افطاری به میزبانی شورای خلیفه گری ارامنه تهران

ضیافت افطاری به میزبانی اسقف اعظم سیبوه سرکسیسیان خلیفه ارامنه تهران عصر روز چهارشنبه 9 خرداد ماه با حضور شهیندخت ملاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام مهدی تسخیری رئیس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از مقامات بلندپایه کشور و همچنین مسئولان بخش دولتی که در ارتباط با نهادهای مختلف شورای خلیفه گری ارامنه هستند، در باشگاه ورزشی "آرارات" ارامنه تهران برگزار شد.

پس از خیر مقدم کمیته برگزاری مراسم، مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی در سخنانی بر اهمیت پاسداشت ارزش های مشترک بشری تأکید کرد.

در ادامه مراسم، روبرت بیگلریان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران با ارائه خلاصه ای از فعالیت های جاری شورای خلیفه گری ارامنه تهران و همچنین همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف، افزود: "این مراسم فرصتی است تا ادای دین و قدردانی از این همکاری داشته باشیم در عین حال که به مبانی دینی یکدیگر احترام می‌گذاریم. "

اسقف سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران در مراسم گفت: " با قلبی آکنده از خرسندی و عواطف دوستانه درود می فرستم به محضر یکایک شما، حاضرین گرامی، که گرداگرد این سفره افطار جمع شده اید تا در کنار یکدیگر از برکت خداوند بهره برده و شکرگزار نعمت هایی باشیم که به ما ارزانی داشته است. دین تعالیم و روش های ویژه خود را برای انتقال حقایق الهی به نسل های مختلف دارد و از این طریق باورهای مذهبی که هویت دین را شکل می دهند در زندگی مؤمن نهادینه می شوند."

وی افزود: "روزه داری یکی از اصول زیبا، آموزنده، روحیه بخش و نورانی دین اسلام است که از طریق آن شخص مؤمن با خواست قلبی خود را از خوردن و آشامیدن در طول روز منع می کند تا سهم در نظر گرفته شده برای خود را به نیازمندان، یتیمان و بی سرپرستان ببخشاید. رمضان ماه مبارکی است زیرا در این ماه خداوند قرآن را به عنوان نعمتی الهی بر پیامبر خود نازل کرد. در نتیجه ایام ماه رمضان مقدس و ارزشمند بوده و به‌واسطه روزه داری برای شخص مسلمان، جامعه اسلامی و جامعه بشریت معنایی دیگر می یابد."

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان با استناد به سخنان یکی از پدران روحانی کلیسای ارمنی تأکید کرد: "دین حیات الهی در حیات بشر است" و افزود: " خدا، در اصل خداوند عشق، صلح، بخشایش و آمرزش است که با تعالیم خود انسان را به سمت عشق و برادری هدایت می کند. در نتیجه هر کدام از ادیان از طریق تعالیم ویژه خود عشق به خدواند و ترس از او را به پیروان خود می آموزند. "

خلیفه ارامنه تهران اذعان کرد: "همگی می دانیم که ادیان و به‌ویژه ادیان توحیدی و از جمله مسیحیت و اسلام دارای نقاط اشتراک بسیاری در باورهای مذهبی هستند که زمینه همکاری، همزیستی و عشق و احترام متقابل میان پیروان این دو دین را فراهم ساخته اند."

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان همچنین یادآور شد: "عمیقاً باور داریم که رسالت پیروان و به‌ویژه رهبران ادیان این است که با تلاش مشترک و گفتگوی صمیمانه و صادقانه حیات بشری را مزین به برکات و الطاف الهی نمایند. نباید فراموش کرد که دین همواره مایه قدرت و روحیه وهمچنین عامل امیدبخش و نگاه خوشبینانه به زندگی بوده است."

در این مراسم حجت اسلام مهدی تسخیری رئیس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان و خلیفه گری ارامنه تهران، بر اهمیت برگزاری چنین مراسمی در راستای تقویت گفتگوی میان ادیان تأکید کرد.

مسئولان و نمایندگان نهاد ریاست جمهوری، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداران مناطق مختلف تهران، مدیران مدارس ارامنه تهران، نمایندگان انجمن های فرهنگی و ورزشی ارامنه تهران، مؤسسه "آلیک" و همچنین خبرنگاران و نمایندگان رسانه جمعی کشور در این مراسم حضور داشتند.

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com