Search

انتخاب زبان



آزادگان ارمنی تجلیل شدند

26 مرداد 1369 نخستین گروه از آزادگان هشت سال دفاع مقدس پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق به میهن اسلامی بازگشتند.

روز سه شنبه 23 مرداد ماه جمعی از هموطنان آزاده ارمنی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در ویژه برنامه «الماس های درخشان» در فرهنگسرای شفق تجلیل شدند.

این آیین با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدرضا دهداری پور شهردار منطقه 6، بهنام خادم مدیر فرهنگی هنری این منطقه، کشیش هاکوپ کشیشیان و جمعی از مسئولان با مشارکت و همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران، جشنواره سینمایی عمار، مؤسسه پیام آزادگان و همراهی شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال کشور برگزار شد.

در این ویژه برنامه آرمان بندری، ایواز خداوردیان، سارو یعقوبیان، آلبرت استپانیان، الکساندر کاسباریان، هوانس عزیزیان، رایموند گریگوریان، سیمیک وارطانیان، باگرات کشیش آبنوسی، وازگن ولدی، الکس درهاروتونیان، امیل گریگوریان، هاسو کشیشی دانیالیان (جانباز70 درصد) تجلیل شد.

همچنین در این آیین از بهرام علی مرادی جوانترین آزاده خلبان و محمدحسین فرزانه با تحمل طولانی ترین مدت اسارت از نیروی دریایی تجلیل شد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، مردمی کردن جنگ از سوی امام خمینی(ره) و تکیه به مردم و ملت را رمز پیروزی در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: حضور همه اقشار در سنین، قوم ها و ادیان مختلف و همدلی و هماهنگی در این پیروزی نقش به سزایی داشت. وی با اشاره به حضور قوم ها، ادیان، مذاهب، گروه ها و سنین مختلف در هشت سال دفاع مقدس افزود: ارامنه نیز مردانه پای کار آمدند و با همه توانمندی به دفاع از کشور پرداخته و 30 آزاده تقدیم انقلاب و کشور کردند و ما از آنان قدردانی می کنیم.

امام جمعه موقت تهران نیز در این آیین، با اشاره به حضور حدود 30 آزاده ارمنی در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: این افراد در کنار برادران و خواهران آزاده در اوج فداکاری، ایستادگی و مقاومت نقش داشتند. وی ابراز امیدواری کرد که ملت ایران همچون گذشته نماد وحدت باشد و برای پاسداری از ایران اسلامی، عزت، شرف، استقلال و اقتدار خویش قدم بردارد.

کشیش هاکوپ کشیشیان نیز در سخنان خود تأکید کرد که ارمنیان ایران همواره بهترین تلاش خود را انجام داده اند تا بتوانند راه صعود ایران را هموار ساخته و تمامیت ارضی آن را حفظ کنند.

در این ویژه برنامه، از کتاب «من، داود، علی» خاطرات آزاده عباس شهریاری از هفت سال اسارتش در اردوگاه‌ های عراق نیز رونمایی شد.

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com