برگزاری همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی

همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی روز دوشنبه 24 دیماه با حضور نمایندگان ادیان الهی در حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» با قرائت آیاتی از کتب مقدس آغاز شد. در آغاز این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، رئیس مركز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود با اشاره به نقش پیروان ادیان الهی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تاکید کرد ایران برای همه ایرانیان است. این شعار هیچ مرزبندی قومی، دینی و منطقه‌ای ندارد.

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، دکتر سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان روحانی ادیان الهی در سخنرانی های خود در این همایش بر تلاش مشترک ایرانیان در جهت پیشرفت ایران تأکید کردند.

اسقف مقریك باریكیان، نماینده خلیفه‌گری ارامنه تهران در سخنرانی خود در همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» با تبریك بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی از سوی جامعه ارامنه ایران، جاثلیق آرام اول، رهبر ارامنه حوزه سیلیسی جهان و اسقف اعظم سیبوه سركیسیان، خلیفه ارامنه تهران، گفت: ما همه به عنوان فرزندان ایران در ایران زندگی می‌كنیم، بنابراین مهم نیست كه دارای چه دین و یا نژادی باشیم.

وی افزود: ما ایرانیان پیرو عیسی مسیح، با افتخار اعلام می‌كنیم كه فرزندان جمهوری اسلامی ایران هستیم و در كنار دیگر برادران ایرانی خود، به پیشرفت كشورمان می‌اندیشیم. هرگاه به كشور ارمنستان سفر می‌كنیم، وقتی از ما سؤال می‌شود كه اهل كدام كشور هستید، ایرانی بودن خود را فخر اعلام می‌كنیم و می‌گوییم؛ ما ارامنه ایرانی هستیم.

اسقف مقریك باریكیان تأكید كرد: ما ارامنه ایران، ریشه در خاك این كشور داریم و قرن‌هاست كه در این كشور با دیگر هم‌وطنان خود از ادیان مختلف، ارتباط برادرانه داریم و تا ابد در این سرزمین حضور خواهیم داشت.

وی در پایان سخنانش با تأكید بر اینكه ارامنه جزو لاینفك ایران اسلامی هستند، گفت: خون شهدای ارامنه در كشور عزیز ایران ریخته شده و اشك‌های مادران ارامنه با اشك‌های مادران مسلمان، در هم آمیخته و جاری شده است؛ بنابراین ما به این سرزمین وفادار خواهیم ماند.

در همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» همچنین از خانواده شهیدان مسلمان، مسیحی و زرتشتی سال‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و از جمله خانواده شهیدان ارمنی زوریک مرادیان، آندرانیک مسیحی مگردیچیان و رازمیک خاچاطوریان به عمل آمد.