فعالیت های شهرداری منطقه 15 تهران در آرامستان ارمنیان

شهرداری منطقه 15 تهران از مناطقی است که فعالیتهای آن ارتباطی تنگاتنگ با جامعه ارمنیان تهران دارد؛به دلیل قرار گرفتن آرامستان ارامنه در این منطقه.

فعالیتها ی عمرانی اخیر در آرامستان که توسط شهرداری صورت گرفته و بازدیدهای شهردار منطقه و اعضای شورای شهر تهران از آرامستان فرصتی بود برای دیدار و گفتگو با مهندس وحید رضا محمدی ، شهردار منطقه 15 تهران.

وی ضمن تبریک سال نو و میلاد حضرت مسیح به مسیحیان ایران و ارمنیان در خصوص فعالیت های انجام شده گفت :کارهای خوبی دراین زمینه انجام شده ؛همکاری و تعامل خوبی بین شهرداری ؛شورای خلیفه گری و شورای آرامستان وجود دارد که به واسطه آن فعالیتهای مثمر ثمری به انجام رسیده ؛ به نظر من مشارکت شهروندان در ارائه بهتر خدمات حائز اهمیت خواهد بود؛زیرا با توجه به وضعیت اعتباری و مالی این مشارکت مهم است .آرامستان فضایی بزرگ و زیبا است که کارهای زیادی می طلبد که به واسطه مشارکت شهروندان و همکاری سازمان بهشت زهرا نیز که قول همکاری داده امکان رسیدگی به معابر داخلی و بهینه سازی فضا قابل تصور است.

بنا به توضیحات شهردار کارهای انجام شده در آرامستان از نوع عمرانی و شهری هستند که در بحث توسعه فضای سبز و زیبا سازی می گنجند.

شهردار افزود:مثلا تهیه مبلمان مورد نیاز از جمله کارهای انجام شده است. در بوجه سال 1398 با توجه به اولویت های مورد نظر شورای اسلامی شهر تهران ؛بخصوص پس از بازدید عضو شورای شهر تهران آقای حجت نظری از آرامستان ؛امیدواریم ردیف بودجه ای در این خصوص اختصاص یابد؛ولی چون فضا ؛فضای خیلی گسترده ای است فعالیتهای زیادی هم خواهد طلبد، هم در رابطه با نور پردازی و المان های مربوطه، و هم بحث آسفالت و جدول بندی و احداث معابر جدید .

مهندس محمدی ارمنیان را بخش جدانشدنی فرهنگ و مردم ایران دانسته و با اشاره به فعالیت های گسترده ارمنیان ایران در زمینه های فرهنگی؛اجتماعی ؛ورزشی و علمی ازآنان به عنوان شهروندانی متعهد و دلسوز نام برد که سعی در انجام کارهای محوله به نحو احسن دارند .

وی ابراز امیدواری کرد که شهرداری نیز بتواند فعالیتهای متقابل سازنده ای انجام دهد.

یادآور می شود که در این دیدار مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه صدیقه محمد بیگی نیر حضور داشت. وی در مورد روزنامه ارمنی زبان آلیک و فعالیت های ارمنیان در ایران توضیحاتی به شهردار ارائه داد .

از فعالیتهای اخیر شهرداری منطقه 15 تهیه و اهدا 15 دستگاه مخزن 250 لیتری زباله و 260 متر جدول کشی معابر بوده است.

روزنامه «آلیک»