گرامیداشت انقلاب چهل ساله

یکی از پدیده های منحصر بفرد و ویژه حیات بشری جنبش و حرکت مستمر است که موجب تحول در زندگی شده، زمینه تفکرات جدیدی را فراهم آورده و شیوه و الگوی نویی برای زندگی ایجاد می نماید. این جنبش که مایه پیروزی در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و معنوی شده و چشم اندازی جدید و امید را برای انسان به ارمغان می آورد زمانی تبدیل به جریان واقعی می شود که منشاء و مبداء آن ملت و گذشته، حال و آینده آن باشد و یا به معنایی دیگر هدف آن جریان بهبود وضعیت زندگی مردم و توسعه و همچنین تقویت صلح و عدالت باشد.

جریان اصلاح گر به انقلاب تبدیل شده و سپس با ایجاد به تحول به جنبشی مستمر در حیات اجتماعی تبدیل می شود. تحول مستمرهمواره موجب نوسازی و تجدید حیات می شود. انقلاب ها در طول تاریخ همواره نقطه عطف و مبدایی برای حیات و رسالت جدید بوده اند.

چهل سالگی انقلاب اسلامی یکی از ویژگی های سال 2019 میلادی است. انقلابی که تکیه بر ملتی داشت که نسبت به آن ایمان داشته و با رویای آن زندگی می کرد. آری این انقلاب مردمی، کشور را به سوی دموکراسی واقعی رهنمون شد.

انقلابی که از سال 1978 میلادی آغاز شده و در سال 1979 تبدیل به قیامی عمومی گردید با ساقط نمودن حکومت استبدادی شاه نظامی مبتنی بر اصول دموکراسی را پایه گذاری کرد که هدف عمده آن رفاه و آسایش برای مردم بود.

حضرت امام خمینی (ره) مدیریت انقلاب عدالت مدار اسلامی را از محل اقامت خود در پاریس بر عهده گرفته و پس از بازگشت به ایران نیز رهبری این انقلاب مردمی را که با الهام از تعلیمات اسلامی تبدیل به انقلاب اسلامی شد، تدوام بخشید.

انقلاب اسلامی ایران در فاصله اندکی پس از پیروزی مواجه با دشمنانی شد که درصدد شکست آن با حمایت قدرت های امپریالیستی بر آمدند. نمونه آشکار این دشمنی جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران می باشد. اما دشمن عاری از توانایی درک این واقعیت بود که کلیه اقشار ملت ایران از کودک درون گهواره گرفته تا افراد سالخورده، نوجوان و جوان، معلم و پزشک، مهندس و خانه دار با یکپارچگی و وحدت خود همچون سدی محکم مانع از تحقق اهداف دشمن خواهند شد.

دین و میهن دو اصل مقدس برای ملت ایران بشمار می آیند. شهروندان ایران همواره با جانفشانی و ایثار آماده دفاع از این دو اصل مقدس بوده اند زیرا این گفته ارزشمند قرآن را سرلوحه خود قرار داده اند که می فرماید:" هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند."

حضرت امام خمینی (ره) پایه گذار انقلاب اسلامی ایران با انقلاب خود هویت ملی و دینی را به ملت ایران بازگرداند و به همین دلیل نیز محبوب قلب های ملت خود شد.

با وقوع انقلاب اسلامی، ایران و شهروندان ایران بدون هیچ استثنا دچار تحول شدند. برای نخستین بار در تاریخ کشور حقوق اقلیت های دینی و قومی جنبه قانونی به خود گرفت. بدون شک این را می بایست یکی از بزرگترین دستآوردهای انقلاب دانست. به عنوان شاهدی بر این مدعا اقلیت های دینی و قومی در طول هشت سال دفاع مقدس در کنار برادران و خواهران ایرانی خود ایستاده و با ایثار جان خود از مرزهای ایران دفاع کرده و پس از پایان جنگ نیز با کار و تلاش فیزیکی و معنوی خود ضمن تحکیم پایه های صلح در ایران در راستای اعتلای هر چه بیشتر ایران در زمینه های مختلف هنری، صنعتی، تولیدی و حمل و نقل بین المللی به فعالیت پرداختند.

رهبری و آحاد اعضای جامعه ارامنه ایران در کنار رهبری و مسئولان جمهوری اسلامی ایران ایستاده و نقش عمده ای در کلیه عرصه های اجتماعی و فرهنگی ایفا کرده و از این پس نیز ایفا خواهند کرد.

روح پر فتوح حضرت امام خمینی (ره) قرین رحمت الهی باد.

از درگاه خدواند برای رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله علی خامنه ای آرزوی سلامتی و طول عمر داریم.

برای رئیس جمهوری اسلامی ایران و دولت محترم از خدواند متعال توفیق مسئلت می نمائیم.

پاینده باد ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

زنده و پاینده باد ملت شجاع و صبور ایران.

پاینده باد جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان - خلیفه ارامنه تهران
29 ژانویه 2019 میلادی (9 بهمن ماه 1397 شمسی ) - تهران