گرامیداشت سی امین سالگرد رحلت امام خمینی در کلیسای سرکیس مقدس تهران

در سی‌امین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) طی مراسم ویژه ای با حضور اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در کلیسای سرکیس مقدس گرامی داشته شد.

در این مراسم اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان طی سخنانی تأکید کرد: "جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حضور و هدایت امام خمینی (ره) به عنوان رهبری حکیم است که با دستان خالی و بدون سلاح انقلاب را به ثمر رساند و منشاء تغییر و تحول در زندگی ملت خود شد. اگر تاریخ ملت ها را مطالعه کنیم متوجه خواهیم شد ملت هایی که رهبر داشته اند تنها پس از حصول اطمینان از این که او پیرو حق و حقیقت است، پیرو او شده اند".

خلیفه ارامنه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که امام خمینی همواره احترام ویژه ای نسبت ارامنه داشتند به نقش و قدرت انکارناپذیر ایران در منطقه اشاره و عنوان کرد: "ایران دارای حق و حقوقی است و کسی نمی‌تواند ایران را از حقوق خود محروم کند."

محمدرضا موحدی مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل (ره) و همچنین جمعی از نمایندگان جامعه ارامنه در این مراسم حضور داشتند.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران همچنین پس از مراسم عشاء ربانی در دیدار با میهمانان حاضر در این مراسم در تالار خلیفه گری ارامنه تهران بر لزوم وفاداری به اصول تبیین شده از سوی امام خمینی (ره) تأکید کرد.

محمدرضا موحدی مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل (ره) نیز در این دیدار از همکاری اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان و جامعه ارامنه ایران در برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد.