Search

انتخاب زبان



دیدار فرماندهان و مسئولین مرکز آموزش مخابرات شهید علی امینی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خانوادۀ شهید نوریک باباخانی و آزاده جانباز آلکساندر گاسباریان

به مناسبت فرا رسیدن ایٌام مبارک دهۀ فجر فرماندهان و مسئولین مرکز آموزش مخابرات شهید علی امینی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با خانوادۀ شهید نوریک باباخانی و آزاده جانباز آلکساندر گاسباریان دیدار کردند.

این دیدارها روز شنبه (11 بهمن ماه 1398) و با میزبانی خانواده شهید نوریک باباخانیان، از شهدای ارمنی دوران هشت سال دفاع مقدس آغاز شد.

در این دیدار آقایان، جناب سرهنگ، شاهین دانشور؛ فرماندۀ مرکز آموزش مخابرات شهید علی امینی نزاجا، جناب سرهنگ شهاب کیانیان؛ رئیس رکن یکم نیروی انسانی، جناب سرهنگ ربی الله فتاحی، رئیس بازرسی مرکز آموزش، جناب سرهنگ علیرضا بیات، فرماندۀ حفاظت و اطلاعات مرکز آموزش، حاج آقا علی بابائی رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش و محمد صادق ناطقی، کارمند رتبه پانزدهم نزاجا حضور داشتتند.

در این دیدار سرهنگ دانشور و حاج آقا بابائی بیاناتی چند از دوران پیروزی اتقلاب و نقش ارامنه و سهمی که آنان درسال 1357 داشته اند و همچنین به تعداد بالای شهدا و جانبازانی را که تقدیم میهن عزیز نموده اند اشاره کرده و از اینکه ارامنه همواره در طول تاریخ و درسخت ترین شرایط در کنار دیگرهموطنان خود بوده و از هیچ گونه تلاش و جانفشانی برای آبادی و شکوفائی میهن عزیز دریغ نکرده اند تقدیر نمودند. همچنین از خانواده و بخصوص مادر شهید نوریک باباخانی که توانسته اند همچین فرزندی را ترببیت نموده و تقدیم کشور کنند تمجید نمودند و در آخر با تقدیم لوح تقدیر و هدایا از این شهید و خانواده محترمشان تقدیر گردید.

در ادامه، این هیئت در منزل آزاده و جانباز 25% ارمنی آقای آلکساندر گاسباریان حضور یافتند.

آقای گاسباریان با روئی خندان به میهمانانش خوش آمد گفته و از اینکه میهمان ایشان هستند ابراز خوشنودی نمود.

پس از بیاناتی که سرهنگ دانشور و حاج آقا بابائی در وصف شهدا و آزادگان و جانبازان ایراد نمودند، از آقای گاسباریان خواستند تا کمی از گذشتۀ خود بگوید.

آقای گاسباریان که بعد از 30 سال هنوز آثار شکنجه و دردی که در دوران اسارت در کمپ های رژیم بعثی کشیده بود در وجودش کاملأ پیدا بود چند کلمه بیشتر نگفت و آن چند کلمه این بود: مدت سه سال در اسارت رژیم بعثی عراق به سر بردم و بدلیل اینکه اسارت من اعلام نگردیده بود، مدت سه سال به عنوان مفقود الاثر شناخته شدم. تا هنگامی که در سال 1369 با 25% جانبازی به میهن برگشتم و اکنون در کنار شما با افتتخار نشسته ام .

در خاتمه از این آزاده جانباز گرانقدر با لوح تقدیر و هدایا تمجید گردید .

 

هیئت پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس جامعۀ ارامنۀ تهران

وابسته به شورای خلیفه گری ارامنهۀ تهران و شمال ایران

 

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com