امام خمینی زنده است و جاودان خواهد ماند

امسال سی و سومین سالگرد درگذشت رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی است.
امام خمینی (ره) به‌عنوان یک روحانی متواضع، باتدبیر و مردمی، با سادگی و منش استوار و بی‌ادعای خود قلب مردم نجیب ایران را به‌دست آورد و به‌عنوان یک رهبر هوشیار دینی، مبارزه بر حق خود را با اعتراض به قانون کاپیتولاسیون اعطاشده به بیگانگان که موجب نقض حیثیت و حقوق مردم ایران توسط رژیم سیاسی وقت بود، با سخنرانی معروفش «ای ایران برای تو سوگوارم» آغاز کرد. فراخوانی که ازجانب‌ملت عادل ایران لبیک گفته شد و نهضت انقلاب اسلامی را شعله‌ور ساخت. بسیاری تلاش کردند این جنبش را سرکوب کنند، اما نه زور و نه زندان و نه تبعید نتوانست بر آن غلبه کند و شعله روشن‌شده امام خمینی (ره) به همیاری

مردم شریف تمام ایران را شعله ورساخت و بنیان‌های سست رژیم کهنه را متلاشی کرد.

امام راحل پیروز شد، زیرا او مردمی بود و پایگاه نهضتش مردم بودند. او بر رژیم وقت و ایدئولوژی حاکم بر آن غلبه کرد، چراکه ایدئولوژی‌ای و جهان‌بینی او بر اساس حقایق دینی و ارزش‌های غیرقابل‌انکار انسانی و اخلاقی بود.

ایران تنها کشوری است، که با رهبری ایشان، همه اقلیت‌هایش، مطابق با قانون اساسی، تحت حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار خود را به‌عنوان شهروندان آزاد احساس کرده و از حقوق شهروندی برخوردار شدند، روندی که تاکنون وفادارانه به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای ادامه یافته است. شعار اساسی امام این بود "دین همه ما توحید است، ما یک ملت هستیم و ایران میهن همه ما است. این سخن امام، هم رأی با این پیام انجیلی است، که می‌گوید: "مردم خواهر و برادر یکدیگر هستند و خدا پدر آسمانی همه آنهاست. " وفاداری به میهن و فداکاری اقشار مختلف مردم ایران در جریان شکل‌گیری انقلاب و پیروزی آن و پس آن در جنگ تحمیلی، گواه بر شاهد بر این مدعاست.

امروزه ادامه‌دهنده راه امام راحل، حضرت آیت اله خامنه‌ای است، که رهبری فرزانه، شجاع و انقلابی است، که با درایت و تعهد بی‌قید و شرط خود به مردم و میهن ایران را هدایت می‌کند.

امروز وظیفه ما است مشعل افروخته امام را فروزان نگاه داشته و رهنمون‌هایش را به‌واقع عمل نماییم.
یاد و خاطره جاویدان صالحین مبارک باد.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران و شمال
۱ ژوئن ۲۰۲۱