Search

انتخاب زبان



مراسم یادبود دفاع مقدس در موزه آرداک مانوکیان

روز چهارشنبه مورخ 30 شهریور 1400بمناسبت هفته دفاع مقدس موزه آرداک مانوکیان با میزبانی اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان و شورای خلیفه گری ارامنه تهران و با حضور حجت الاسلام سید محسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور، سردار پاسدار داوود غیاثی راد مشاور عالی رئیس کل ستاد نیروهای مسلح، حجت الاسلام سید محمد آقا میری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، جناب آقای نصرتی مشاور عالی رئیس شورای شهر تهران و نماینمدگان اداره ادیان اقلیت های وزارت فرهنگ و ارشاد، مراسم یادبودی و دیگر مدعوین برگزار گردید. در این مراسم جناب آقای سید محسن موسوی ، سردار غیاثی راد و جناب آقای محمد آقا میری، بر این باور صحه گذاشتند، که ارامنه و دیگر مسیحیان به عنوان دسته گل مریم، از جریان انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی وفاردارانه در کنار برادران و خواهران مسلمان خود خدمت نموده اند و شهدا و جانبازان و آزادگان بسیاری را نثار ایران عزیز نموده اند. جامعی که علاوه بر حضور در جبهه های جنگ ، در پشت جبهه و در دوران سازندگی در زمینه پیشرفت و توسعه کشور نقش آفرینی نمودند. همچنین بر این مهم صحه گذاردند، که این همه نشانه همبستگی و همدلی میان اقوام و ادیان ساکن در کشور می باشد، اقشاری از جامعه که مخلصانه در خدمت نظام و مردم بوده و مورد دل جویی مقام معظم رهبری و دولتمردان این مرز و بوم می باشند.

در این مراسم به حضار به پاس یادبود شهدا یک دقیقه سکوت اختیار کردند.

در پایان اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران به عنوان حسن خطام، در بیاناتشان با تاکید بر همبستگی و قدرت پایداری ملت ایران ابراز داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ، مردم و ارتش شجاع ایران با قدرت هر چه تمامتر در برابر دشمن محکم سینه سپر کرده، و پس از هشت سال مبارزه در جنگی ویرانگر ، به آن پایان دادند.

ایشان در ادامه سخنانش افزود. ما امروز ، به یادبود آن جنگ و ده ها هزار سرباز و مردم بیگناه شهید و حتی بیشتر از آن گرد هم آمده ایم تا از سویی به آنها ادای احترام نموده و سر تعظیم فرود آوریم و از سویی دیگر در برابر یادگار آنان ، بگوییم، ای شهیدان، امروز خون شما شکوفا شده و ثمر داده است. امروز ایران مملو از صلح و امنیت ، با هنر و صنعت و معماری اش رشد نموده و در برابر جهان فریاد بر می آورد. اینک من هستم و خواهم بود، تا به عنوان ملتی صلح طلب و آبادگربا صلح و زندگی ای شکوفا، دست دوستی بسوی مردم صلح دوست جهان دراز می کنم.

ایشان در پایان سخنانشان افزود.شهدا از آسمان نظاره گر وحدت و یک پارچگی ما بوده و این شاهد و گواهی بر آن حقیقت الهی است : هر که ایمان آورد، هر چند بمیرد ، زنده خواهد شد ، به ویژه آنان که برای دین و میهن شهید شده باشد، زندگی جاودانه خواهد داشت.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com