حضور شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران در کلیسای سرکیس مقدس

روز یکشنبه 11 دی ماه 1400، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، در سالن اجتماعات خلیفه گری ارامنه، جناب آقای مسعود رنجبریان شهردار محترم منطقه 6 تهران و هئیت همراه را که جهت عرض تبریک ایام سال نو و میلاد عیسی مسیح تشریف آورده بودند به حضور پذیرفتند. همچنین در این دیدار اسقف ماکار آشگاریان مهمان ویژه اسقف اعظم تهران، ریاست محترم شورای خلیفه گری ارامنه مهندس نورایر آرامیانس، نائب رئیس همان شورا آقای واهه طارویان، عضو همان شورا آقای رافیک ملیک ستیان، مدیر خلیفه گری آقای زوریک کاراپتیان و مشاور مذهبی روابط عمومی خلیفه گری ارامنه،کشیش گریکوریس نرسسیانس حضور داشتند.

پس ازخوشامدگویی، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان به این نکته اشاره کردند که اعیاد مسیحی و دولتی به طور کلی به ما فرصتی می دهد تا در کنار یکدیگر یک دل و یک زبان در شادی هایمان شریک شویم. ایشان در ادامه سخنانشان خطاب به شهردار محترم، ضمن تجلیل از حضور ایشان و هئیت همراه، اظهار داشتند که در پیام هایی، که به مناسبت اعیاد بزرگ مسیحی صادر می نمایند، از درگاه خداوند متعال، برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای و رئیس جمهور محترم حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی و دیگر دستاندرکاران جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیزمان آرزوی صلح، آرامش و بهروزی مسئلت می دارند. ایشان همچنین افزودند، ما معتقدیم که صلح ضامن سعادت و توسعه مملکت بوده و خواهد بود، هدیه و فیضی آسمانی، که فرشتگان در شب میلاد مسیح به مردم و جهان نوید دادند. فرشتگان سرائیده و گفتند. "خداوند را در بلندای آسمان جلال و در زمین صلح و میان مردمان رضامندی باد" و به همین دلیل است، که برقراری صلح، عشق، مودت، دوستی و اتحاد بین انسان ها را رسالت خود می دانیم و از این روی حاضریم در برابر همه نیروهای تاریکی که در برابر این پیام مسیح طغیان می کنند، ایستادگی نماییم. همچنین ابراز امیدواری نمودند، که بالاخره نیکویی بر شر و تاریکی ظفر خواهد یافت.

جناب آقای رنجبریان نیز به نوبه خود ضمن عرض سلام و تبریک عید سال نو مسیحی و میلاد عیسی مسیح، آرزو کردند که ما ایرانیان ایران بتوانیم از پیام محبت و صلحی که مسیح منادی اش بوده پیروی نمائیم. وی افزود برای صلح، امنیت و عدالت در کشور، هموطنان بیشماری جان خود را نثار وطن عزیزمان ایران کردند، شهدایی که قریب به 114 نفر از آنها را ارامنه تشکیل می دادند. راد مردانی که امنیت و آسایش موجود در کشور مدیون دلاوری آنان است. وی افزودند، بزرگترین شاهد مودت و دوستی بین اقوام و ادیان مختلف در ایران، این است که وقتی امنیت ایران به خطر می‌افتد، همه با هم بدون هیچ تبعیضی، چون یک تن به میدان نبرد می شتابند تا از تمامیت ارضی میهن خود دفاع کنند. وی سپس به جنایات داعش در سالیان اخیر اشاره کرد، که پرونده اش دو سال پیش به پاس رشادتهای سردار سلیمانی بسته شد.

در پایان این دیدار نمایندگانی از خانواده های شهدای ارامنه و ایثارگران جنگ تحمیلی مورد قدردانی مقامات قرار گرفتند.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران