به مناسبت فرا رسیدن عید میلاد مسیح و سال نومیلادی؛ دیدار معاون پارلمانی رییس جمهور و تنی چند از مسئولین کشوری با اسقف اعظم، اعضای شورای خلیفه گری ارامنه تهران و نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی

به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی و عید میلاد مسیح عصر روز یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰، شورای خلیفه گری ارامنه تهران میزبان مقامات و مسئولین بلند پایه کشوری بود.

در این دیدار که در سالن اجتماعات شورای خلیفه گری صورت گرفت سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، عیسی فرهادی فرماندار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نرجس سلیمانی دختر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر اعضای شورای شهر تهران، آرا شاوردیان و روبرت بگلریان نمایندگان جامعه ارامنه در مجلس شورای اسلامی، روسای چند بانک و تنی چند از کارآفرینان نامی کشور حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران با تاکید بر این نکته که این گردهمایی خود گواه زیبایی های همدلی و همزیستی مسالمت آمیز دو دین اسلام و مسیحیت است افزود: تاریخ گواه آن است که پیروان ادیان مختلف زندگی آرام و مسالمت آمیزی در پناه آسمان ایران داشته اند و هیچ گاه مشکلی برای انجام فرایض دینی و حتی محدودیتی در زندگی به عنوان اقلیت نداشته اند.

خلیفه ارامنه تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حقیقت سردار شهید و رشادت های ایشان تاکید کرد: دو سال پیش در چنین روزی، ایران یکی از بزرگ‌ترین فرزندان خود را از دست داد، اما ما به اعتقادات و احساسات دینی خود معتقدیم که هر که جانش را در راه رسالت دینی خود از دست دهد، نمرده است، بلکه تا ابد زنده خواهد بود.

این مراسم با سخنرانی معاون پارلمانی رئیس جمهور، دختر شهید حاج قاسم سلیمانی، فرماندار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، روسای کمیته های مختلف شورای شهر و کارآفرینان و نمایندگانی از ارگان های دولتی ادامه یافت.

دکتر حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی و عید میلاد مسیح مجاهدت و سخت کوشی ارامنه را در سنگر پیشرفت و اعتلای کشور مثال زدنی دانست و افزود: ارامنه عزیز چه در دفاع از کیان کشور جوانان و شهدای بسیاری را تقدیم خاک عزیز ایران کردند و چه در امر بازسازی حضوری چشمگیر داشته اند و یاد و خاطره این مجاهدت ها همواره گرامی خواهد بود.

نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با ابراز خرسندی از این دیدار یاد و خاطره شهدای ارمنی دفاع مقدس را گرامی داشته و مجاهدت جوانان ارمنی در دفاع از وطن را نشانه وطن دوستی و عشق این مردم به همنوع و کشورعزیزمان ایران دانست.

آرا شاوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال ایران و روبرت بگلریان نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در کنار یکدیگر را دستاوردی ارزشمند دانسته و میسر شدنش بدون پیشینه فرهنگی و تاریخ فرهنگ ساز ایران را غیرقابل تصور دانستند.
در پایان این دیدار به رسم یادبود هدایایی تقدیم نماینده خانواده های شهدای ارمنی و نرجس سلیمانی گردید.

منبع خبری روزنامه آلیک