حضور جناب آقای حق شناس در خلیفه‌گری ارامنه تهران


روز شنبه مورخ 2 بهمن 1400 اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، جناب آقای حق شناس، عضو سابق شورای شهر تهران و رئیس نشریه نیمروز و همکارنشان آقای مرتضی رحیم نواز، خانم ها بهناز شوهانی و ساناز آرین فر را که جهت تبریک سال نو و میلاد عیسی مسیح تشریف آورده بودند را به حضور پذیرفتند.

اسقف اعظم پس از خوش آمد گویی به مهمانان عالیقدر خاطر نشان کردند، که دوستی ایشان با جناب حق شناس، از دوران تصدی کمیسیون احزاب و گروهها و انجمنهای وزارت کشور پا بر جا است و با ذکر خاطراتی از آن دوران، مقام محترم را دوست و خویشاوند خود دانستند و تاکید نمودند که دین هرگز باعث تفکیک انسانها از یکدیگر نشده و بالعکس مراتب همدلی پیروان ادیان مختلف را فراهم می آورد. ایشان در ادامه سخنانشان ابراز داشتند اطمینان دارند با آشنایی و تعامل فی مابین پیروان ادیان توحیدی با یکدیگر، مراتب دوستی و مودت هر چه بیشتر در میان آنها حاصل آید. جناب آقای حق شناس نیز در تائید سخنان اسقف اعظم، ابراز داشتند، تفکری اشتباه نسبت به دین در میان جوانان رایج بوده و امروز برای احیای هویت دین در نزد جوانان مستلزم هم رایی و همکاری متقابل متفکران و رهبران دینی است. ایشان همچنان افزودند، هر چقدر تعامل رهبران مذهبی و انتقال اندیشه ها بیشتر باشد، موجبات حفظ و تقویت باورهای دینی در نزد جوانان فراهم خواهد شد.


قابل ذکر است جناب آقای حق شناس در زمان خدمتشان در شورای شهر موجبات طراحی و عملیاتی کردن بازسازی آرامستانهای تاریخی ارامنه و دیگر ملل را در محله دولاب واقع در منطقه چهارده را فراهم نمودند.


روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران