Search

انتخاب زبان



پیام گرامیداشت سالگرد 22 بهمن

سالگردهایی در تاریخ ملت‌ها وجود دارد که نه تنها درحیات یک ملت، بلکه در تاریخ منطقه‌ای و بین‌المللی اثری ماندگار بر جای گذاشته و همزمان منشأ حیاتی تازه و همچنین منبع الهام و قدرت بشمار می آیند. از چنین رویدادهایی می توان به انقلاب فرانسه در پایان قرن هجدهم اشاره کرد.

نهضت انقلابی در ایران که از اواسط سال 1356 آغاز شده بود، سرانجام در اواخر سال 1357 شکل نهایی به خود گرفته و در 22 بهمن به اوج موفقیت خود رسید، زمانی که خورشید درخشان انقلاب در آسمان ایران تابیدن گرفت و روح سرمازده ملتی را که بی صبرانه درخشش انقلاب را انتظار می کشید، گرما بخشید.

انقلاب اسلامی ایران که در 22 بهمن ماه به پیروزی رسید، از همان ابتدا با ایدئولوژی خود جنبه مردمی بودنش را نمایان ساخت و به تدریج بذر خود را در سطوح مختلف منطقه ای و بین المللی افشاند.

انقلاب اسلامی ایران با وجهه مردمی خود تبدیل به جزء لاینفک حیات نه تنها مردم ایران بلکه جوامع صلح طلب و عدالتخواه جهان شد و به همین دلیل نیز هنگامیکه نیروهای غربی با جاه طلبی های امپریالیستی در صدد براندازی انقلاب اسلامی ایران بر آمده و رژیم صدام حسین را به عنوان نماینده رژیم های مستبد و مرتجع عربی در برابر آن علم کردند، همه اقشار و طبقات ملت ایران بدون هیچ استثنا و لحظه ای درنگ، در برابر نیروهای مرتجع صدام که کمر همت به براندازی زندگی مسالمت آمیز و انقلابی اش بسته بودند سینه های خود را سپر کرده و پس از هشت سال نبرد جانانه و پر صلابت توانستند از تجربه جنگ تحمیلی پیروز و سرافراز بیرون آیند.

چهل و سه سال از آن روز نورانی که تبدیل به فجر انقلاب شده و ملت ایران را با نور خود منوّر و گرم کرد، می گذرد. دستاوردهای ایران در 43 سال گذشته در زمینه های اجتماعی، عمرانی، نظامی، فرهنگی، آموزشی، علمی و روابط تجاری و بین المللی که از روح و آرمان های انقلاب اسلامی نشات گرفته اند، زیباترین گواه برای انقلاب اسلامی هستند که توسط امام راحل به ثمر رسید. بهترین معیار برای ارزیابی وقایع و شخصیت های تاریخی دستاوردهای مثبت و اصلاحات و تحولات ایجاد شده توسط آن ها در زندگی اجتماعی می باشد.

ارامنه ایران از همان ابتدای انقلاب اسلامی ایران به عنوان عنصر جدایی ناپذیر ملت ایران، در کنار خواهران و برادران ایرانی خود استوار ایستادند و بدون لحظه ای درنگ به سربازان دلاور انقلاب اسلامی ایران تبدیل شدند. حضور ده ها و بلکه صدها شهید گواه این امر است، شهدایی که جان خود را نثار میهن خود ایران کردند. آری، این منش ارامنه در بیش از ده ها، صدها و هزاران سال گذشته بوده است. و دلیل آن این است که ملت ارمنی در طول تاریخ خود همواره به ارزش‌ها و حقایق انقلاب و ارزش‌ها و حقایقی که از طریق انقلاب تحقق می‌یابند باور داشته‌ است.

امروز هم مردم ما در سرتاسر ایران در کنار رهبری انقلاب و مسئولان جمهوری اسلامی ایستاده و در عرصه هایی که به پیشرفت ایران کمک می کند سهم بزرگی داشته و دارند.

درود و آرامش ابدی بر روح امام راحل پیشگام انقلاب اسلامی ایران و نیز شهدای جاویدانی که در راه پیروزی انقلاب با خون خود سرزمین ایران را متبرک کردند.

احترام و تکریم و همچنین تبریک صمیمانه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهوری محترم ایران، اعضای دولت و ملت ایران.

پاینده و استوار باد میهن عزیزمان ایران.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران

بهمن 1400

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com