Search

انتخاب زبان



شرکت گروهی از ارمنیان تهران در مراسم ادای احترام سالگرد رحلت امام خمینی

به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی، عصر روز دوشنبه 9 خرداد ماه، هیئتی به نمایندگی از شورای خلیفه گری ارامنه تهران با حضور در مرقد امام و شرکت در مراسمی که کمیته اقلیتهای دینی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی تدارک دیده بود، شرکت کردند. در این مراسم در جوار دیگر نمایندگان اجتماعی و مذهبی دیگر اقلیتهای مذهبی اعضای شورای دینی کشیش ساهاک خسرویان، کشیش گریگوریس نرسسیانس، عضو شورای خلیفه گری آقای آرمن نظریان و نمایندگان نهادهای وابسته، هیئت های کلیسایی و همچنین جمعی از خانواده های شهدا و جانبازان ارامنه تهران شرکت داشتند.

نمایندگان ادیان توحیدی با نثار تاج گل نسبت به یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام نموده، سپس با سید حسن خمینی دیدار کردند.

در این دیدار نمایندگان هر گروه سخنانی در مورد ویژگی های شخصیتی حضرت امام ایراد کردند.

در این میان کشیش گریگوریس نرسسیانس به نیابت از اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، سخنانی را در مورد نقش امام خمینی در انقلاب اسلامی ایراد نمود. ایشان در سخنانشان خاطر نشان کرد.

امسال سی و سومین سالگرد درگذشت رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی است.
امام خمینی (ره) به ‌عنوان یک روحانی متواضع، با تدبیر و مردمی بود که با سادگی و منش استوار و بی ‌ادعای خود قلب مردم نجیب ایران را به‌ دست آورد و به‌عنوان یک رهبر هوشیار دینی، مبارزه بر حق خود را با اعتراض به قانون کاپیتولاسیون اعطا شده به بیگانگان، که موجب نقض حیثیت و حقوق مردم ایران توسط رژیم سیاسی وقت بود، با سخنرانی معروفش «ای ایران برای تو سوگوارم» آغاز کرد. فراخوانی که ازجانب ‌ملت عادل ایران لبیک گفته شد و نهضت انقلاب اسلامی را شعله ‌ور ساخت. بسیاری تلاش کردند این جنبش را سرکوب کنند، اما نه زور و نه زندان و نه تبعید نتوانست بر آن غلبه کند و شعله روشن ‌شده امام خمینی (ره) به همیاری مردم شریف، تمام ایران را شعله ورساخت و بنیان‌های سست رژیم کهنه را متلاشی نمود.

امام راحل پیروز شد، زیرا او مردمی بود و پایگاه نهضتش مردم بودند. او بر رژیم وقت و ایدئولوژی حاکم بر آن غلبه کرد، چراکه ایدئولوژی و جهان‌بینی او بر اساس حقایق دینی و ارزش‌های غیر قابل ‌انکار انسانی و اخلاقی بود.

امروزه ادامه ‌دهنده راه امام راحل، حضرت آیت الله خامنه‌ای است، که رهبری فرزانه، شجاع و انقلابی است، که با درایت و تعهد بی‌قید و شرط خود به مردم و میهن ایران را هدایت می‌کند.
امروز وظیفه ما است مشعل افروخته امام را فروزان نگاه داشته و رهنمون‌هایش را به ‌واقع عمل نماییم.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com