اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان: مطالب منتشره در سایت های مختلف را شدیداً محکوم می کنیم

"خبرگزاری فارس" به نقل از منابع نامشخص خبر از شفای چند ارمنی در مراسم عزاداری ماه محرم و گرویدن آن ها به دین اسلام داده است.

نویسنده این گزارش که گویی از کشف خود به وجد آمده است ضمن اشاره به مشارکت ارامنه در مراسم عزاداری محرم در محلات خود و همچنین وجود بیش از 20 ارمنی که به دین اسلام گرویده اند افزوده است که بدلیل نگرانی از سرنوشت خانواده های آن ها و همچنین خانواده ای که موضوع گزارش مزبور می باشد از انتشار تصاویر آن ها معذور است. چنین بنظر می رسد که "خبرگزاری فارس" در این زمینه از قانونی که به مطبوعات اجازه می دهد از انتشار منابع خبری خودداری کنند سوء استفاده کرده است.

بی شک معیار سنجش ما ترازوی "خبرگزاری فارس" نمی باشد زیرا معتقد هستیم که نخست مطالب کذب از طریق توجه بیش از حد به آن ها رواج پیدا می کنند و دوم آن که متاسفانه هر ساله در ایام سوگواری ماه محرم انتشار چنین مطالبی که خوراک مناسب برای دشمنان ایران و مخالفان نظام تدارک می بینند به یک سنت و عادت تبدیل شده است. این موضوع به صورت آشکار (و شاید بدون تعمد خاص) به منافع ملی ایران ضربه می زند.

در این رابطه اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران نظر خویش را اعلام می دارد.

وی انتشار چنین مطالبی را شدیدا" محکوم نموده و تاکید کردند: "وجود شوق و عشق به اسلام نزد برادران و خواهران مسلمان ما ستودنی است . اما اجازه نخواهیم داد رسانه ها از حسن نیت مردم ما سوء استفاده کنند ، مانند وب سایت فارس نیوز که گزارش می دهد 23 جوان ارمنی به اسلام گرویده اند.

ما درحد امکان صحت این خبر را بررسی کردیم ، این خبر کذب بود و جوانان ارمنی هیچگاه به اسلام نگرویده اند . طبق این ادعا اسامی افراد مسلمان شده تغییر یافته است ، باید این نکته را بیان کنم که متأسفانه ، ارامنه برخلاف آنچه نگارنده مقاله مذکور آورده امروزه ازنام هایی چون آبراهام و یا اسم هایی که (در متن مقاله) آمده استفاده نمی کنند، بر تردید با این سایت های خبری با حق برخورد قانونی خواهیم کرد.

اطمینان دارم که محافل دولتی هرگز با انتشار چنین مطالبی موافقت نکرده و همراهی نمی کنند. اعضای جامعه ما اگر با حسن نیت و احترام از بالکن خانه ها و یا خیابان ها این مراسم را دنبال می کند ، به این معنی نیست که به اسلام گرویده اند. متأسفانه تفسیرهای نادرستی صورت می گیرد و در حد توان خود این موضوع را به گوش مسئولان مربوطه خواهم رساند. اینگونه نشریات متأسفانه اصلاح ناپذیرند و نمی توانیم آنها را مهار کنیم و متأسفانه به نظر می رسد برخی از سایتهای خبری نیز از بازتاب چنین پدیده ای لذت می برند و بلافاصله اقدام به بازنشر اینگونه موارد می کنند.

ما اخبار کذب منتشر شده در چنین سایت هایی را به شدت محكوم کرده و نویسندگان چنین گزارشاتی را مجاب خواهیم کرد تا پاسخگوی صحت مطالب منتشر از سوی خود باشند."