مراسم بزرگداشت شهدای ارمنی در آرامستان ارامنه تهران

در چارچوب مراسم ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس و به همت ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر سپاه حضرت رسول الله تهران بزرگ و با همکاری شورای خلیفه گری ارامنه و کمیته شهدا و جانبازان این شورا، مراسم بزرگداشت شهدای ارمنی روز چهارشنبه 3 مهرماه در قطعه شهدای آرامستان ارامنه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه ارکستر ارتش نواخته شد. در ادامه مراسم، جمال مغروری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر تهران بزرگ ضمن عرض خیر مقدم به خانواده‌های گرامی شهدای ارمنی و دیگر میهمانان به جانفشانی ها و ایثارگری‌های رزمندگان و دیگر اقشار جامعه ارامنه اشاره و از مقام شهدای ارمنی تجلیل کرد.

سردار اسداللهی از رزمندگان دوران جنگ تحمیلی نیز در سخنانی بر اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه در هفته دفاع مقدس تأکید کرد.

در ادامه این مراسم آرتوش اسکندریان عضو هیئت پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس جامعه ارامنه وابسته به شورای خلیفه گری ارامنه تهران، به نمایندگی از این هیئت با اشاره به شهدای ارمنی و سابقه حضور ارامنه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران جنگ تحمیلی، آماری از تعداد شهدا، جانبازان، مفقود الاثران ارمنی و همچنین آسیب دیدگان از جنگ تحمیلی ارائه کرد.

کشیش ارشد کومیتاس قره خانیان نیز به نمایندگی از شورای خلیفه گری ارامنه تهران در سخنانی ضمن تقدیر از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای ارمنی اهمیت وحدت و همبستگی اقشار مختلف ملت ایران را در راستای دفاع از تمامیت ارضی کشور مورد تأکید قرار داد.

در ادامه مراسم دعا برای آرامش روح شهدا توسط کشیش ارشد کومیتاس قره خانیان و کشیش گورگن نرسیسیان برگزار شد.

در پایان این مراسم، تقدیرنامه‌هایی از سوی میهمانان مراسم، پدران روحانی و نمایندگان شورای خلیفه گری به خانواده‌های شهدای ارمنی اهدا شده و با نثار گل بر مزار این شهیدان از مقام شامخ آن‌ها تقدیر به عمل آمد. حاضران در مراسم همچنین با نثار گل یاد و خاطره اسکندر اسکندریان، مؤلف کتاب "جنگ تحمیلی 8 ساله و ارامنه ایران" را گرامی داشتند.