Search

انتخاب زبان



پیام خلیفه گری ارامنه تهران در نکوداشت یاد و خاطره لئون آهارونیان

لئون آهارونیان از خیّرین و فعالان عرصه های مختلف ملی و اجتماعی ارامنه ایران ظهر روز پنجشنبه 6 شهریور 1399 به دیار باقی شتافت.

لئون آهارونیان در 60 سال اخیر نقش موثری در جامعه ارامنه ایران و تهران ایفا نموده و با چشم انداز تأثیر گذاری در حیات اجتماعی ملت و سرزمینش زیست. علاوه بر جامعه ارامنه ایران ایشان در عرصه تجارت، صنعت حمل و نقل و عمران فعالیت های ماندگاری داشته است. خدمات ارزنده شرکت حمل و نقل بین المللی "ستی" در سرتاسر ایران بر همگان آشکار است. وی همچنین از پایه گذاران اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان بوده است.

لئون آهارونیان همچنین از اعضای فعال شورای خلیفه گری بوده و سالیان متمادی ضمن عضویت در مجمع نمایندگان خلیفه گری ارامنه تهران در سمت ریاست شورای این خلیفه گری خدمت کرده و در هیئت های نمایندگی حاضر در جلسات انتخاب جاثلیق کل ارامنه حوزه دینی سیلیسی مشارکت داشته اند.

ایشان از خیرّین بنام و دوستداران حوزه کتاب بشمار می آیند. کودکستان ارامنه "آ. آ. آهارونیان" واقع در محله زیتون (مجیدیه) تهران توسط ایشان احداث شده و در مراسم جمع آوری کمک های مالی برای فعالیت های دادخواهی ارامنه همواره مشارکت فعال داشته اند.

نقش وی در برقراری و توسعه روابط تجاری میان ایران و ارمنستان پس از استقلال مجدد جمهوری ارمنستان انکارناپذیر است.
مدرسه شماره 136 منطقه زیتون ایروان که در اثر آتش سوزی ویران شده بود توسط ایشان و همسر مرحومشان بازسازی و در مراسم باشکوهی بازگشایی شد. موزه محیط زیست ارمنستان نیز با کمک های مالی ایشان بازسازی شده است.

ایجاد بنیاد "مدرسه ارمنی" جهت نوسازی نیمکت های مدارس ایروان و مناطق حومه از دیگر فعالیت های عام المنفعه لئون آهارونیان بشمار می آید.

به عنوان یکی از فعالان حوزه مطبوعات لئون آهارونیان موسس و مدیر دوهفته نامه "هویس" بوده است.
لئون آهارونیان به عنوان خیّر و دوستدار کلیسا با کمک های مستقیم و غیر مستقیم مالی و معنوی خود همواره در کنار حوزه دینی ارامنه سیلیسی و حوزه دینی کل ارامنه در اجمیادزین مقدس قرار داشته است.

این ضایعه و فقدان دردناک را از جانب مجمع نمایندگان خلیفه گری، شورای خلیفه گری و شورای روحانی، کمیته بازرسان خلیفه گری ارامنه تهران و همچنین عموم جامعه ارامنه به آقای واهه آهارونیان فرزند ایشان و دیگر اعضای خانواده آهارونیان تسیلت عرض می نمائیم.

یاد و خاطره کلیه درگذشتگان قرین رحمت باد.

خلیفه گری ارامنه تهران

8 شهریور 1399

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com