کمک های نقدی جامعه ارامنه به آسیب دیدگان انفجار بیروت

بیست درصد کل خسارتی که به شهر بیروت وارد آمده مربوط به مناطقی است که ارمنی نشین هستند و یا کسب و کار ارامنه در انجا قرار داشته

جامعه ارامنه بیروت در نتیجه انفجار دهشتناک بندر بیروت ، نه تنها از نظر مالی دچار خسارت های فراوان شد بلکه عزیزان زیادی را از دست داد.

بنابرگزارش های واصله بیست درصد کل خسارتی که به شهر بیروت وارد آمده مربوط به مناطقی است که ارمنی نشین هستند و یا کسب و کار ارامنه در انجا قرار داشته است.

به منظور جمع آوری و اهدا کمک های نقدی به جامعه آسیب دیده ارامنه لبنان، به ابتکار شورای خلیفه گری ارامنه تهران در محوطه کلیسای صلیب مقدس که در باشگاه آرارات تهران قرار دارد گردهمآیی با حضور خیرین جامعه و نمایندگان انجمنها برای جمع آوری کمک های مالی برگزار شد.

در این گردهمایی که دوشنبه هفته پیش برگزار شد اسقف اعظم از حاضران دعوت رد تا دق قه به اد و احترام قربانبان این حادثه سکوت اختیار کنند.

وی دراین مراسم با تأکید بر اینکه زیر ساخت های انجمن ها و مراکز کسب و کار ارامنه متحمل آسیب و خرابی های بسیاری شده و افزود: اطمینان دارم ه ما اعضای یک خانواده هستیم و اعضای خانواده ، جدای از اینکه کجای این کره خاکی هستند به هم وصل بوده و همدرد هستند. بنابراین، وظیفه همه ماست که در حد توان حمایت و مساعدت اخلاقی و مادی خود را نشان داده تا بتوانیم رنج فرزندان خود را کاهش دهیم.

وی در ادامه به نقل از سخنان رهبر مذهبی ارامنه حوزه سیلیسی گفت: " ناامید نشوید ارمنی های لبنان ، تمام دنیا با شماست." ما به برادران و خواهران لبنانی خود می گوییم که ما با شما هستیم. بنابراین ، ما نیز وظیفه خود را انجام خواهیم داد و جامعه ما در کنار ارامنه لبنان است. "

نورایر آرامیان رییس شورای خلیفه گری نیز تصریح کرد: پس ازاین انفجار ، جلسه ای با حضور اسقف اعظم برای گفتگو در مورد چگونگی ارائه کمک ها برگزار شد .طی همان جلسه تصمیم به برگزاری این گردهمایی و اعلان صندوقی برای جمع آوری کمک ها گرفته شد.

بنابر گزارش هایی که از انجمن های ارامنه بیروت دریافت شده از دقایق اول این فاجعه، جوانان جامعه ارامنه بیروت باسازماندهی امکانات وارد عرصه امدادرسانی شده و از هیچ تلاشی برای پاکسازی شهر و انتقال مجروحان به مراکز امداد و نجات دریغ نکردند..
طبق همین گزارش ها از آنجا که مراکز جامعه ارامنه اکثرا در مناطقی واقع شده که در شعاع تخریبی این انفجار قرار دارد بیشترین آسیب را متحمل شده و همه زیرساختها آسیب جدی دیده و خانواده های بیشماری نیز فاقد مکان برای سکونت هستند.

در این گردهمایی انجمن های ارامنه با اعلام اینکه برای کمک به ارامنه و مردم لبنان متعهد هستند همدردی خود را با مردم لبنان اعلام داشته وابراز امیدواری کردند تا با مشارکت آحاد جامعه ارامنه این امدادرسانی به بهترین شکل ممکن انجام شود."

این گردهمایی با حضور سفیر تام الاختیار جمهوری ارمنستان در ایران و همچنین کنسول افتخاری جمهوری استونی در ایران برگزار شد.

در این گردهمآیی نمایندگان ارامنه در مجلس ، آرا شاهوردیان و روبرت بگلریان ، نیز حضوری فعال داشتند.

برگرفته از روزنامه «آلیک»