Search

انتخاب زبان



محکوم می کنیم


ساکنان صلح طلب آرتساخ از نخستین ساعات صبح روز 27 سپتامبر آماج حملات بی رحمانه و وحشیانه قرار گرفته اند. جمهوری آذربایجان با حمایت ترکیه، دشمن کینه جو ارامنه، در تلاش است تا آرتساخ قهرمان را به زانو در آورده و ارامنه آرتساخ را مورد نسل کشی قرار دهد. دشمن اما فراموش کرده است که ارامنه وفادار به خاک سرزمینشان و همچنین ارزش های روحانی، ملی و فرهنگی و نیز ابنیه خود همواره از میهن خویش دفاع کرده و از این پس نیز دفاع خواهند کرد.

در 13 روز گذشته ارامنه جهان به واسطه جانفشانی های ارتش شجاع ارامنه و سربازان بی همتای خود، یکپارچه و همدل با اراده ای خلل ناپذیر برای پیروزی به این نبرد برای بودن یا نبودن پیوسته است. روز هشتم اکتبر دشمن به صورت برنامه ریزی شده کلیسای "قازانچه تسوتس مقدس" شهر شوشی را مورد هدف قرار داده و آسیب های جدی به آن وارد ساخت. این نخستین بار نیست که ترک ها به کمک اقمار و وابستگان خود کلیساها و مراکز فرهنگی ما را عنوان نمادهای ایمان و فرهنگ ارامنه مورد حمله قرار می دهند. ارامنه اما با ایمان و امید کلیساهای خود را بازسازی کرده و بی شک کلیسای "قازانچه تسوتس مقدس" شهر شوشی را نیز مرمت خواهد کرد.

دشمن ددمنش با هدف قرار دادن کلیساها و ابنیه مسیحی در سایه نفرت و دشمنی، از این واقعیت غافل شده است که رسالت ادیان جهان و بویژه ادیان توحیدی برقراری صلح، دوستی و برادری بوده و ادیان اسلام و مسیحیت پیام رسان همزیستی مسالمت آمیز بوده اند. با توجه به این واقعیت از مجامع دینی و کلیسایی جهان و منطقه درخواست داریم تا جمهوری آذربایجان و ترکیه را وادار به پایان دادن به حملات وحشیانه که منجر به قربانی شدن صدها و هزاران شهروند بی گناه از دو طرف می شود، نمایند.

ملت ارمنی در طی تاریخ هزاران ساله خود همواره در راستای برقراری صلح و برادری میان ملت های جهان تلاش کرده است. اما ترک ها برعکس آن عمل کرده و ما را مورد نسل کشی قرار داده اند. سند انکار ناپذیر این واقعیت نسل کشی ارامنه در سال 1915 است که اکنون به یاری جمهوری آذربایجان و هزاران مزدور گروه های مختلف تروریستی در تلاش برای به سرانجام رساندن آن است.

فراخوان خود برای صلح را تکرار کرده و همزمان گلوله باران و موشک باران ساکنان غیر نظامی از سوی دشمن را محکوم می کنیم.

برای آرامش روح شهدایمان دعا کرده و برای پدران و مادران آن ها صبر مسئلت کرده و این سخن داود پیامبر در مزامیر را تکرار می کنیم. "خداوندا، به فریادهای من گوش بده، به ضجه های من نگاه کن، دعای مرا اجابت کن، ای پادشاه و خدای من به تو التماس می کنم. خداوندا، از نخستین ساعات صبح ندای مرا می شنوی، از نخستین ساعات صبح دست دعا به درگاهت بر می دارم و در انتظار اجابتم. خداوندا، با عدالت خود هدایتم کن، راهت را در برابرم هموار کن تا دشمنان کمین کرده ام آن را ببینند، زیرا دهان آن ها از دروغ و قلب آن ها از شرارت لبریز شده است..."

هدف قرار گرفتن کلیسای "قازانچه تسوتس مقدس" شهر شوشی از دیدگاه دو دین توحیدی مسیحیت و اسلام اقدامی به شدت مذموم و غیر قابل قبول بشمار می آید.
ای عیسی مسیح خدای ما، نگهدار و امید مومنان. ارتش شجاع و ملت ما را نگهبان و محافظ بوده و آن ها را قوی بگردان تا با رحمت الهی به حیات خود در سرزمین مادریشان ادامه دهند. آمین.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران

19 مهر 1399

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com