Search

انتخاب زبان



حضور نمایندگان ارامنه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

دوشنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۹ نمایندگان اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و شمال، کشیش ماشتوتس خاچاطوریان و کشیش گریگوریس نرسسیانس به همراه نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی آقای آرا شاوردیان در آیین بزرگداشت «سرباز مکتب امام خمینی، سردار شهید قاسم سلیمانی» شرکت نمودند.

این مراسم با تولیت سپاه سیدالشهدا استان تهران، با حضور نمایندگان اقلیت‌های مذهبی و سفارت‌های کشورهای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران، جهت گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، در جوار مرقد مطهر امام خمینی برگزار شد.

غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران، فرماندهان سپاه شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مسئولان استانی ازجمله حاضرین در این مراسم بودند.

این مراسم با ادای احترام و نثار تاج گل به مزار بنیان‌گذار کبیر انقلاب آغاز و با ایراد سخنرانی نمایندگان مذاهب توحیدی در وصف شهدا به‌ویژه سردار سلیمانی ادامه پیدا کرد.

سردار ذوالقدر با اشاره به وحدت خوبی که رهبر معظم انقلاب پس از رحلت امام خمینی طی بیش از ۳۰ گذشته در میان پیروان ادیان مختلف ایجاد کردند، افزود: تمامی نمایندگان ادیان توحیدی برای ایجاد عدالت و ظلم‌ستیزی موردتوجه خداوند گرد هم آمده‌اند.

آرا شاوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای ارامنه تحت فرماندهی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشتند «سردار سلیمانی از مردم سوریه و عراق و حتی از مسیحیان منطقه در برابر داعش دفاع کرد و نقش بسزایی داشت تا مردم در سرزمینشان بمانند وزندگی کنند. او ابر انسانی بود که برای آزادی مبارزه کرد، فارغ از تعصبات دینی یا قومی برای انسانیت جنگید و مسلمان و مسیحی را از چنگ داعش و تفکرات افراطی نجات داد و برای وطن و در مسیر حقانیت مبارزه کرد».
ایشان افزودند: «سردار سلیمانی جامعه ایرانی را خانواده خود دانسته و به‌دست آوردن دل مردم را در سرلوحه عمل و کردار خود قرارداد.»

وی بابیان اینکه سپهبد شهید سلیمانی برای وطن و در مسیر حقانیت مبارزه کرد، ابراز کرد: حاج قاسم را می‌توان پهلوان عصر حاضر نامید، زیرا از هویت و تمدن و ارزش‌های والای انسانی دفاع کرد.

نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه راز محبوبیت حاج قاسم در اخلاص او است، ادامه داد: سردار سلیمانی از دشمن پروا نداشت، اهل معنویت و اخلاص بود و در مسائل داخلی کشور اهل حزب و جناح نبود.

در پایان این مراسم یادبودهایی به نمایندگان خانواده‌های شهدا اعطا گردید.

 

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com