Search

انتخاب زبان



نمایشگاه آثار نقاشان پیشگام ایرانیان ارمنی در گالری "جاوید"

پنجشنبه، مورخ ۷ اسفند ۱۳۹۹ مراسم افتتاحیه نمایشگاه "ریشه‌ها" با مدیریت گالری "جاوید" و همکاری موزه "آرداک مانوکیان" در گالری "جاوید" برگزار گردید. در این نمایشگاه آثار منتخبی از نقاشان پیشگام ایرانیان ارمنی از نسل اول و دوم به معرض نمایش درآمده است، که در شکل‌گیری هنر نوگرای ایران سهم بسزایی داشته‌اند.

در این رویداد، آرا شاوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و شمال و جمعی از مسئولین، هنرمندان و پیشکسوتان جامعه ارمنی حضور داشتند.

به همین مناسبت چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران و شمال به همراه مهندس نورایر آرامیانس رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه از نمایشگاه "ریشه‌ها" بازدید نمودند. اسقف اعظم در طی ملاقاتشان با مسئولان برگزارکننده این نمایشگاه سرکار خانم ساناز آریان فر، جناب آقای کیانوش معتقدی و مدیر گالری جناب آقای جاوید و همچنین مدیر موزه "آرداک مانوکیان" خانم آلیس شاهمرادیان را مورد تفقد خود قرار داده و از برقراری این نمایشگاه ابراز خرسندی نموده، همچنین ابراز داشتند هنر حوزه‌ای فرامذهبی و قومی است و این نمایشگاه را فعالیتی درخور تمجید و تقدیر دانستند.

همچنین افزودند، این حرکت را می‌توان، عملی مختص و منحصربه‌فرد جامعه ایرانی دانست، زیرا ایران در ادوار تاریخ مهد فرهنگ‌های مختلف بوده است. ایشان در دفتر یادبود گالری نیز از برگزارکنندگان، شرکت‌کنندگان و هنرمندان تقدیر به عمل‌آورده و ابراز داشتند، آنچه که در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده‌شده، شاهدی بی مدعا بر توجه خاص جامعه ایرانی به هنر می‌باشد.
در پایان، بازدیدکنندگان این مناسبت را به برگزارکنندگان نمایشگاه تبریک گفته و برای همگان از خداوند آرزوی بهروزی و برکت مسئلت داشتند.

قابل‌ذکر است، که در این نمایشگاه آثاری از پیشکسوتان هنر نقاشی ارامنه ایران، همچون مارکو گریگوریان، سونیا بالاسانیان، میشا شهبازیان، ستراک نظریان، ادمان آیوازیان، یرواند نهاپتیان، سمبات درکیورغیان، لئونیت تاشچیان، آلفونس آوانسیان، سرژ آواکیان، سیراک ملکونیان، گارنیک درهاکوپیان، لیلیت تریان، سیمون آیوازیان، هارتون میناسیان، هراچ کاراپتیان، آرمان استپانیان، سروژ بارسقیان، هاکوپ وارطانیان، ویگن سینانی، لئو فریدنی، لئون نازاریان، لیدا خانیان، آرامازاد نازاریان، آرشالویس آقایان، سدا آکوپیانس و کارو دردریان درمعرض نمایش قرار داده‌شده است.

همچنین لازم به ذکر است به یاد و احترام هنرمند پیشکسوت، شادروان سرژ آواکیان، طرح پوستر این نمایشگاه از آثار ایشان برگزیده‌شده است.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com