همیاری شورای خلیفه گری در وبینار "مشارکت حداکثری در انتخابات از نگاه ادیان"


شنبه مورخ ۸ خرداد ۱۴۰۰ به دعوت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور، کشیش گریکوریس نرسسیانس با تأیید اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در وبیناری با موضوع مشارکت حداکثری پیروان ادیان و شاخصه‌های انتخاب اصلح شرکت نمود.

کشیش گریگوریس نرسسیانس مشاور مذهبی روابط عمومی خلیفه‌گری ارامنه تهران مشارکت حداکثری در انتخابات را یک وظیفه دینی و ملی دانست و بر انتخاب فرد اصلح، به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب ۴ سال آینده کشور، تأکید کرد.

در این نشست، کشیش گریگوریس نرسسیانس که به نمایندگی از خلیفه‌گری ارامنه تهران شرکت کرده بود با ابلاغ سلام اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان رهبر ارامنه تهران به مقام معظم رهبری، شرکت همه ارامنه در انتخابات را مورد تأکید قرار داده و بیان نمود؛ اسقف اعظم همه هم‌کیشان و پیروان حضرت عیسی مسیح در ایران را توصیه به حضور در همه برنامه‌های ملی ازجمله انتخابات ریاست‌جمهوری می‌نماید.

ایشان در سخنانشان ایراد فرمودند: «جهد و کوشش در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب هنوز ادامه دارد.» ایشان افزودند، «امروز ما، به‌عنوان نماینده‌ای از جوامع ادیان الهی غیرمسلمان، شاهد همیاری، اتحاد و همدلی آحاد مختلف ملت غیور ایران هستیم. مردمی که با هدایت خداوند، مسئولانه صرف‌نظر از مشکلات عدیدهٔ تحریم‌های تحمیل‌شده، برعلیه ملت ایران، نه‌فقط درصدد رفع نیازهای خانواده‌های محروم و رسیدگی به وضع افراد اقدام، بلکه سعی می‌کند، ریشه‌های محرومیت‌ها را یافته و با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، در راستای قانون اساسی کشور عزیزمان، با دست افراشتن به درگاه باری‌تعالی، و با سعی و کوشش و هدایت او، در رفع مشکلات جامعه و ریشه‌کنی کامل آنها ایفای نقش نماید.ایشان در بخش دیگری از سخنانشان گفتند: «وظیفهٔ ما امروز، دعا برای سلامتی هم‌وطنان و رهبران کشور و سعی و کوشش در آن راستا است».

شاید این تفکر جاافتاده باشد، که در مسیحیت معنی جدایی دین از سیاست این باشد، که فرد مسیحی فقط باید به مسائل روحانی و معنوی بپردازد و دیگر هیچ اهمیتی برای مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه و کشور خود قائل نباشد. ولی به این صورت نیست. اگر چنین باشد، فرد مسیحی تبدیل به فردی منفعل خواهد شد، که هیچ اختیاری از خود نداشته و اراده خود را نفی کرده است. اما چنین نیست. انسان به‌عنوان موجودی مسئول خلق‌شده است، و در تحولات سیاسی و اقتصادی کشور تأثیرگذار باید باشد. شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نشانه مشارکت آحاد مختلف ملت ایران و اتحاد و یگانگی آنهاست.

هر فرد مسیحی برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی با شناختی که از کاندیداهای ارائه‌شده دارد، خود را مکلف می‌داند، با شرکت کردن در انتخابات مشارکت داشته باشد، زیرا انتخابات از عرصه‌های مشارکت‌های مردمی در اداره امور کشور است.

پولس و پطرس رسول در رسالات خود در عهد جدید، تأکید می‌کنند، که برای رهبران کشورها دعا باید کرد. همه‌ی ما می‌دانیم، که دعا و ایمان و سخن بی‌عمل هیچ نمی‌ارزد. برای همین امر ایشان به همراه دیگر رسولان، یعقوب و یوحنا هم‌صدا شده و اقرار می‌کنند که، به زبان و سخن محبت نکنیم، بلکه به عمل.

ما خداوند را شاکریم که جامعه ما نیز مانند دیگر هم‌وطنان ایرانی‌مان در تعیین سرنوشت کشورشان مطابق قانون اساسی کشور مشارکت دارد. حضور نمایندگان جامعه ارمنی در مجلس شورای اسلامی و مشارکت آنها در کمیسیون‌های مجلس مبین این حقیقتت است.
عیسی مسیح تعلیم می‌دهد که ما تابعیت دوگانه‌ای داریم. ملزم هستیم در قبال خدمات و مزایایی که دریافت می‌کنیم، وظایف شهروندی خود را ادا نماییم.

مسیحیان مسئولیت دارند، تا به بهبود وضع حکومت کمک کنند. هر مسیحی در جامعه با بجا گذاشتن نمونه اخلاقی نیکو از خود، و یا با خدمت و تأثیرگذاری مثبت در جامعه، به شکل مطلوبی برای خیریت جامعه باید مشارکت داشته باشد.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال