Search

انتخاب زبان



دعوت عالی جناب جاثلیق آرام اول از ارامنه ایران جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

جاثلیق کل ارامنه حوزه دینی سیلیسی آرام اول طی نامه ای از سه خلیفه ارامنه ایران در خواست نمود تا از پیروان تحت حمایت خود دعوت به عمل آورده تا به عنوان شهروندانی وفادار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمایند.

متن نامه به شرح زیر می باشد.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران
اسقف اعظم گریگور چیفتچیان
خلیفه ارامنه آذربایجان
اسقف سیپان کچه چیان
خلیفه ارامنه اصفهان

اسقفان گرامی،

همانگونه که مستحضرید تا چند روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای انتخاب رئیس جمهوری آینده کشور برگزار خواهد شد. از شما می خواهیم تا از پیروانی که تحت حمایت روحانی ما قرار دارند درخواست نمائید به عنوان شهروندانی وفادار حضور و مشارکت در انتخابات را وظیفه مهم خود بدانند.

دوستی و همکاری میان ارامنه و ایرانیان ریشه های عمیق در تاریخ دارد. جامعه ارامنه ایران که از قرن ها پیش در جمهوری اسلامی ایران ساکن شده است بخش جداناپذیر جامعه ایران بشمار آمده و به عنوان شهروندانی آگاه به وظایف خود عمل کرده و و در امر توسعه و پیشرفت کشور مشارکت فعال و تمام و کمال داشته اند. ضروری است تا با همین تعهد و ایمان، وابستگی عمیق پیروان کلیسای ما به جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

از همکاری های تنگانگ و نزدیک میان حوزه دینی سیلیسی و جمهوری اسلامی ایران مطلع هستید. گفتگوهایی که پس از انتخاب ما به عنوان جاثلیق کل ارامنه حوزه دینی سیلیسی و با همکاری شوراهای خلیفه گری میان این حوزه دینی و ایران در زمینه های مختلف اخلاقی، اجتماعی و دینی برقرار شد، با تحرک هر چه بیشتر از طریق برگزاری همایش های مشترک در تهران و آنتیلیاس استمرار داشته و در جریان است. سفرها و دیدارهای متقابل میان حوزه دینی و جمهوری اسلامی ایران، همکاری اسقفان اعظم با مقامات دولتی ایران و نیز مشارکت در همایش های برگزار شده بی تردید موجب عمیق تر شدن این همکاری و دوستی خواهد شد.
بدینوسیله از محضر آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهت حمایت های به عمل آمده از جامعه ارامنه ایران قدردانی کرده و کمال تشکر را دارم. همچنین از کلیه مراجع مسئول دولتی و روحانی که با همکاری نزدیک با رهبران دینی و شوراهای خلیفه گری ارامنه ایران در جهت رفع مشکلات موجود تلاش می کنند، تشکر و قدردانی می نمایم.
به درگاه خداوند متعال دعا می کنیم تا جمهوری اسلامی ایران و همچنین مسئولان و ملت ایران آن را از گزند هرگونه تهدید در امان نگه داشته و آن ها را در جهت پیشرفت و تعالی رهنمون شود.

دعاگو
آرام آول
جاثلیق کل ارامنه حوزه دینی سیلیسی

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com