برگزاری نمایشگاه به مناسبت روز جهانی صنایع دستی


۱۰ ژوئـن، روز جهانـی صنایع‌دستی اسـت کـه در سـال ۱۴۰۰ با ۲۰ خردادماه برابر بود به همین مناسبت در همان روز مدیریت موزه ملی ارامنه "آرداک مانوکیان" نمایشگاهی آثار هنرمند بارتو هاکوپیان را برگزار نمود که طی آن فرش‌های دستبافت و ظروف نقره به معرض نمایش گذاشته شد.

در این مراسم آقای آرا شاوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی، آقای آرتاشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان در ایران، دکتر محیط طباطبایی از اعضای ارشد کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ایکونوم)، آقای رافیک ملیک ستیان عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران، آقای مهندس آرش نور قربانی مدیر عامل سامانه بوکبال، دکتر سید محسن قربانی مشاور وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، دکتر قاسمی مدیر خانه اندیشمندان و جمعی از مدعوین حضور داشتند.
در ابتدای این دیدار پس از سخنرانی خانم آلیس شاهمرادیان مدیر موزه "آرداک مانوکیان"، آقایان آرا شاوردیان، آرتاشس تومانیان و دکتر محیط طباطبایی به ایراد سخنرانی پرداختند. پس از آن جناب آقای بارتو هاکوپیان توضیحاتی را پیرامون کلکسیون فرش های به نمایش درآمده ارائه نمود.

سه شنبه ۲۸ اردیبهشت مصادف بود با روز جهانی موزه‌ها، به همین مناسبت در همان روز کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) با شعار "آینده موزه‌ها؛ بازیابی و تصور دوباره" مراسم سیزدهمین دوره انتخاب موزه برتر را در سراسر کشور برگزار کرد و با در نظر گرفتن ۱۴ شاخص، برترین موزه‌های کشور را معرفی و از آنها تقدیر به عمل آورد. این مراسم به شکل مجازی برگزار شد. در این مراسم موزه "آرداک مانوکیان" در بخش موزه‌های خصوصی با شاخص گردآوری آثار ارزشمند به همراه دیگر موزه‌ها، امتیاز برتر را به خود اختصاص داد. دکتر محیط طباطبایی این فرصت را مغتنم شمرده و در روز برگزاری نمایشگاه تقدیرنامه و لوح تقدیر ایکوم را به مسئولین موزه اهدا نمود.

مدیریت موزه، تقدیرنامه ای به پاس همکاری و تلاش های بی شائبه هنرمند آقای بارتو هاکوپیان به ایشان تقدیم نمودند و همچنین از همکاری سرکار خانم نسرین تیموریان دبیر اجرایی ملی باشگاه های کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی یعمل آوردند. این مراسم در جمعی صمیمانه و با پذیرایی از میهمانان به پایان رسید.

روابط عمومی خلیفه گری ارامنه تهران