پیام تبریک اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان به مناسبت میلاد پیامبر اسلام

در ایام بزرگداشت ولادت پیامبر بزرگ اسلام بسر می بریم. جشنی که پیام احیای معنوی و استواری ایمان را در خود نهفته دارد.

پایه گذاران ادیان با آموزه های خود رسولان صلح و دوستی در جهان بوده و به همین دلیل نیز مورد احترام عمیق بشریت قرار گرفته اند. پیروان ادیان نیز به نوبه خود وظیفه دارند منعکس کننده دوستی و احترام نسبت به یکدیگر و اراده برای داشتن همزیستی مسالمت آمیز باشند.

در کمال تاسف در گوشه و کنار جهان حکومت های دنیوی خود را محق می دانند تا در سایه آزادی بیان مقدسات ادیان اسلام و مسیحیت را مورد بی احترامی و اهانت قرار دهند و در نتیجه آن زمینه اعتراض پیروان ادیان را فراهم می آورند.

باور داریم که هیچ شخصی اجازه ندارد مقدسات و سنت های ادیان را مورد بی احترامی و اهانت قرار دهد. چنین اقداماتی محکوم و مذموم می باشند.

سالروز ولادت پیامبر بزرگ اسلام را به برادران و خواهران خود در جهان اسلام و بویژه هموطنان گرامی خود در جمهوری اسلامی ایران، رهبران روحانی و مقامات آن تبریک گفته و برای همگان سلامت، موفقیت و طول عمر آرزومندم.

این جشن را همچنین به محضر مبارک حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

از خداوند متعال می خواهیم تا اذهان آحاد بشریت را روشنی بخشیده و به رهبران جهان دانش و حکمت در جهت پیگیری و برقراری صلح و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز اعطا نماید.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران
24 اکتبر 2021
تهران