شرکت اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان و جامعه ارمنی در چهارمین کنگره زن با محوریت مریم مقدس "آیینه عدالت"

روز پنج شنبه 2 دی ماه 1400، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران با همراهی مشاور مذهبی روابط عمومی خلیفه گری ارامنه کشیش گریگوریس نرسسیانس و کشیش سرکیس خسرویان در چهارمین کنگره بین المللی زنان که در وزارت کشور با موضوع «مریم باکره آیینه عدالت» برگزار شد، شرکت نمودند.

در این مراسم رئیس شورای خلیفه گری ارامنه جناب مهندس نورایر آرامیانس، آقای آرمن نظریان، عضو شورا و مدیرخلیفه گری آقای زوریک کاراپتیان و نمایندگان هئیت آموزشی، کادر آموزشی مدارس ارمنی و همچنین نمایندگانی از خانواده های شهدا و ایثارگران جامعه ارمنی و آشوری حضور داشتند.

از سوی کلیسای شرق آشور جناب کشیش آلدو و از سوی کلیسای کاتولیک کلدانی کشیش رایان عیسی حضور به عمل آوردند. مراسم با ایراد سخنان اسقف اعظم آغاز به کار کرد، ایشان در میان سخنانشان به جایگاه و نقش مریم مقدس در کلیسای جهانی به خصوص کلیسای ارتدکس رسولی ارمنی پرداختند. و همچنین در سخنان خود، به این امر اشاره نمودند، مریم مقدس از روز تولد مسیح تا به امروز مورد محبت و احترام بی‌پایان کلیسا و مسیحیان قرار داشته و به عنوان شخصی استثنایی و بی نظیر ملکه قدیسان شناخته شده است.

اسقف اعظم سپس باکره مقدس را با استفاده از سخنان پدران مقدس کلیسا و سرودها و گنجینه ها و اشعاری که به افتخارش سرائیده اند توصیف کرد. همچنین با اشاره به آیات انجیل،به شخصیت منحصربه‌ فردش، او را مادر نمونه و والد متواضع و خدمتگزار عیسی مسیح دانستند.

ایشان پس از پرداختن به اعیاد باکره مقدس به این حقیقت اشاره نمودند، که مریم مقدس در همه دورانها مادرهمه شناخته شده، و مادران بیشماری با ایمان، عشق و امید از او پیروی کردند. کسی که هرگز در ایمان خود سست نشد.
پس از سخنرانی اسقف اعظم کشیش رایان عیسی بیاناتی از دیدگاه کلیسای کاتولیک در مورد مریم مقدس ابراز داشتند و پس از آن آقای رحیم پور ازغدی در مورد مریم مقدس در اسلام و قرآن سخنرانی نمودند.
در پایان از خانواده های شهدا و ایثارگران تجلیل به عمل آمد.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران