حضور مسئولین حوزه هنری و فرهنگی شهرداری تهران در خلیفه گری ارامنه تهران

روز سه شنبه مورخ 14 دی 1400 جناب حجت الاسلام امرودی ریاست محترم اداره حوزه هنری و فرهنگی شهرداری تهران با مشایعت هئیت همراه به مناسبت سال نو مسیحی و تولد عیسی مسیح با اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و ریاست محترم شورای خلیفه گری جناب آقای مهندس آرامیانس دیدار کردند.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان ضمن خیر مقدم به آن مقام محترم و هئیت همراه فرمودند که این ایام موجب فراهم شدن فرصتی است که نسبت به یکدیگر ابراز محبت کرده و ادای دین کنیم و همچنین ابراز داشتند، روابط حسنه موجود در میان اقوام و ادیان ایران مایه مباهات ما بوده و از خصوصیات آموزنده برای دیگران است. ایشان افزودند دید و بازدید ها و مشارکت در غمها و شادی های یکدیگر خصوصیت منحصر به فرد جامعه ایرانی است. ایشان در ادامه سخنانشان بر امنیت موجود در ایران تاکید کرده و آن را حاصل غیرت و بذل توجه روسای شهردارهای مناطق نسبت به کلیساها و دگر اماکن عمومی ارامنه و دیگر اقلیتهای ایران دانستند. اسقف اعظم همچنین خاطر نشان کردند، که مقامات شهرداری برای مردم و همچنین ارامنه شرایط زندگی آرامی را فراهم می کنند و به همین مناسبت ایشان به شهرداران مناطق، مراتب تشکر را ابراز داشتند. ایشان همچنین براین واقعیت تاکید ورزیدند که خود و دیگر مسئولین شورای خلیفه گری منادی ارتباط مردم و دولت بوده و آن را فضیلت منحصر به فرد جامعه ایرانی دانستند. اسقف اعظم در بخش دیگری از بیاناتشان بر این مهم صحه گذاشتند، که دولتمردان جمهوری اسلامی هر چند مسلمانند، اما هرگز ارامنه و دیگر مسیحیان را از مسلمانان تفکیک نکرده و همه را به عنوان شهروندان درجه یک جمهوری اسلامی دانستند و به همین علت ما نیز خود و مسلمانان را امت واحد خداوند می دانیم. ایشان در ادامه از مشارکتشان در همایش بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی یاد کرد و آن را یکی از شواهد این اتحاد دانست.

حجت الاسلام امرودی نیز به نوبه خود از پذیرایی به عمل آمده ابراز خرسندی نموده و برای اسقف اعظم آرزوی سلامتی و بهروزی نمودند. ایشان در میان سخنانشان برکثرت اشتراکات ادیان تاکید ورزیدند، و ابراز داشتند، اعتقاد به خدا و معاد و نبوت از اعتقادات مشترک بین همه ادیان بوده و ابراز داشتند که ما با اقتدا بر آنها در برقراری و ایجاد جامعه ایدئال گام بر می داریم. ایشان همچنین بر این امر تاکید ورزیدند،مردم کشور ایران به عنوان جامعه نبوی همیشه در میدان حاضر بوده و با پیروی از سیره انبیا در مواقع خطر، جان خود را نثار وطن مشترکشان می کنند و در ادامه از حضور ارامنه در جنگ تحمیلی و وجود شهدای ارامنه قدردانی نمودند، شهدایی که خون خود را در خاک ایران به خون دیگر شهدای مسلمان آمیخته اند. ایشان در پایان سخنانشان از خدمات سردار سلیمانی در سوریه و عراق یاد کردند و افزودند، آرامش کنونی موجود در عبادتگاهای مسیحیان در آن سرزمینها، هنر و آثار باستانی موجود در آنها مرهون خون آن شهید والا مقام است.

ایشان پس از تقدیم لوح تبریک سال نو و کتاب مسیح در شب قدر به جناب اسقف اعظم، با مشایعت کشیش گریگوریس نرسسیانس مشاور مذهبی خلیفه گری ارامنه از کلیسای سرکیس مقدس دیدار به عمل آوردند.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران