Search

انتخاب زبان



دیدار خلیفه ارامنه تهران با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ظهر دوشنبه، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران به همراهی کشیش گریگوریس نرسسیانس مشاور مذهبی روابط عمومی خلیفه گری ارامنه تهران با آقای دکتر حجت الاسلام ایمانی پور، ریاست محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آن سازمان دیدار به عمل آوردند. در این دیدار جناب آقای دکتر ضیایی ریاست محترم اداره گفتگوی ادیان و فرهنگها و کارشناس محترم، سرکار خانم رشید بیگی نیز در این جلسه حضور داشتند.

در این دیدار گفتگویی سازنده و بر اساس مهر و محبت متقابل بین مقامات محترم،در جهت پیشبرد ارتباطات و همکاری و همیاری های فیمابین صورت گرفت.

پس از استقبال گرم و عرض تبریک اسقف اعظم به مناسبت تصدی ریاست سازمان به میزبان محترم، ایشان از اینکه یکبار دگر زیر سقف سازمان صمیمی و پر مهر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار دارد ابراز خرسندی نمود. سازمانی که بیش از بیست و سه سال است که با آن در ارتباطی دوستانه داشته و روسا و دیگر مسئولانش را همکاران خود دانستند. ایشان همچنین سازمان را از ثمرات زحمات دوست دیرینه شان، حضرت آیت‌الله تسخیری (ره) دانستند و برای ایشان رحمت و غفران الهی را خواستار شدند.

ایشان در ادامه سخنانشان از ارتباطات و همکاریهای متقابل کاتولیکوسیت حوزه سیلیسی و سازمان به ریاست عالیجناب جاثلیق آرام اول، یاد کرده و افزودند که در کنگره های داخلی و خارجی از سازمان به عنوان پنجره ای باز به جهان خارج یاد می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در تائید سخنان اسقف اعظم ، آیت‌الله تسخیری را شخصیت مهمی در جهان اسلام توصیف کرد و گفت: آیت‌الله تسخیری عالمی مجاهد بود که از جهات مختلف قابل ستایش است. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز گفت ‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های این سازمان یادگار ایشان است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر گفت ‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی افزود: همه ادیان ابراهیمی در اصول با هم مشترک هستند که این نقاط مشترک می‌تواند تکیه‌گاه خوبی برای گسترش روابط آنها باشد.

وی اظهار داشت: تاکنون گفت ‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی برای ما فواید بسیاری داشته است و همواره نسبت به تداوم و استمرار آن تأکید داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در عین حال، تصریح کرد: ما با برگزاری گفت‌وگوهای بینادینی به دنبال صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز و رسیدن به نقاط مشترک در عقاید و باورها هستیم.

تأکید کرد: درصدد آن هستیم تا نهمین دور این گفت‌ وگوها را با مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی برگزار کنیم و امیدواریم به زودی هماهنگی‌های لازم انجام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور معتقد است رنسانس فریبی بود که برخی قدرت‌های جهانی در طول تاریخ به وجود آوردند تا دین را حذف کنند به گونه‌ای که بر حاکمیت دین خط بطلان کشیدند‌.

وی اضافه کرد: طبیعتا منکر خطای اصحاب کلیساها نمی‌شویم، ولی بهانه‌ای بود تا دین را از عرصه اجتماع حذف کنند و تلاش‌های گسترد‌ه‌ای در جهان صورت می‌گیرد تا به سبک زندگی دینی آسیب بزنند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: کسانی که امروز سبک‌های جدیدی از زندگی را ترویج می‌دهند، پر تعداد نیستند اما صدای بلندی دارند. یکی از رسالت‌های امروز ما این است که برای سبک زندگی صحیح بر پایه دین تلاش کنیم و امید است با همکاری شما گام‌های بلندی در این راستا برداریم.

در ادامه این دیدار، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران با ابراز خرسندی از حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ملاقات با ریاست این سازمان، مطرح کرد: آشنایی من با این سازمان به دوره ریاست آیت‌الله تسخیری برمی‌گردد و از همان زمان تاکنون هر گاه به این سازمان می‌آیم احساس می‌‌کنم که به خانه خود آمده‌ام.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان با بیان اینکه انسان امروزی در حال دور شدن از دین است، افزود: متاسفانه اغلب مردم جهان بر این باورند تمام تحرکاتی که در اروپا نشات می‌گیرد، زاییده مسیحیت است در صورتی که این گونه نیست. بلکه ما هم به عنوان نماینده کلیساها مخالف تفکرات نوگرا هستیم.

خلیفه ارامنه تهران با استقبال از تداوم گفت‌ وگوهای دینی گفت:‌ تلاش می‌کنیم معیارهای کیفی دور جدید گفت‌ وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی را ارتقاء دهیم و امیدواریم بهمن ‌ماه زمینه برگزاری این گفت‌ وگوها را فراهم کنیم.

روابط عمومی شورای خلیفه گری ارامنه تهران

 

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com