Search

انتخاب زبان



تقدیراز مساعدت های دولتی در زمینه فعالیت های عمرانی در آرامستان های ارامنه تهران

شهردار منطقه 15 تهران، جمعی از مسئولان شهرداری و همچنین مدیریت سازمان بهشت زهرا و جمعی از مسئولان این سازمان که در زمینه فعالیت های عمرانی انجام گرفته در آرامستان های ارامنه تهران مشارکت فعال داشته اند روز یکشنبه 3 شهریور میهمان خلیفه گری ارامنه تهران بودند.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران ضمن خوشآمد گویی به میهمانان گرامی و تقدیر از فعالیت های انجام گرفته در آرامستان های ارامنه تهران از شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا به جهت بذل توجه نسبت ارزش هایی که جنبه انسانی مشترک دارند سپاسگزاری کرد.

خلیفه ارامنه تهران با اشاره به جامعه ارامنه ایران اظهار داشت: "ما همگی یک کلیت را شکل می دهیم و وظیفه همه ما مساعدت در تعالی ایران عزیز است و ارامنه ایران نیز همواره خود را بخشی از ایران دانسته اند."

دکتر کارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از فعالیت های انجام گرفته تأکید کرد، آرامستان ها آشکار کننده هویت یک ملت هستند. وی همچنین افزود: "چنین فعالیتهایی در ایران اتفاقی نیستند و پیروان ادیان توحیدی در طول قرون متمادی در این مجموعه فرهنگی، همزیستی مسالمت آمیز داشته اند و نه تنها وجود فیزیکی خود را حفظ کرده اند بلکه به فعالیت های فرهنگی، روحانی و معنوی مشغول بوده اند". دکتر خانلری چنین فضایی را نمونه ای کمیاب در کشورهای دیگر دانست و بر اهمیت آن تأکید کرد.

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا نیز در سخنانی ضمن تشکر از برگزاری این دیدار تأکید کرد: "سازمان بهشت زهرا فعالیت های صورت گرفته در آرامستان های ارامنه تهران را بخشی از وظایف خود می داند."

وی همچنین افزود: "در صدد هستیم با انجام فعالیت های عمرانی در فضایی به مساحت 75 هزار متر مربع در منطقه دولاب که پنج آرامستان و از جمله آرامستان قدیمی ارامنه را نیز شامل می شود این منطقه را به یکی از مراکز جذاب و دیدنی تبدیل کنیم". ایشان همچنین از همکاری و مساعدت های شورای خلیفه گری ارامنه و نهادهای وابسته به آن در این زمینه قدردانی و تشکر کرد.

در ادامه این دیدار وحید رضا محمدی شهردار منطقه 15 تهران ضمن ابلاغ سلام‌های گرم شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: "تهران متعلق به همه شهروندان است" شعار شهرداری تهران بشمار می آید و شهرداری تهران چنین فعالیت هایی جزو وظایف خود می داند.

سپس مهندس محمد رضا حائری مجری ساماندهی ارامستان دولاب جزئیات این طرح را برای حاظران تشریح کرد.

آرا شاوردیان نایب رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران نیز در سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های صورت پذیرفته ابراز امیدواری کرد شهرداری تهران در بودجه سالانه خود ردیف ویژه ای برای انجام چنین طرح هایی منظور خواهد کرد.

در پایان به پاس قدردانی، تقدیرنامه هایی توسط اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی و نماینده شورای خلیفه گری ارامنه تهران به شهردار منطقه 15 تهران، مدیریت سازمان بهشت زهرا و مسئولان دیگر بخش‌ها اهدا شد.

تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان، تعدادی از نمایندگان دوره کنونی و پیشین شورای خلیفه گری ارامنه تهران و همچنین آقایان جانس آودیان، روبیک سرکیسیان، آرمن بگیجانیان و خچو نظریان از اعضای هیئت امنای آرامستان های ارامنه تهران در این دیدار حضور داشتند.

تماس با ما

خیابان استاد نجات الهی، شماره 295
تهران 1598873311

No.295, Ostad Nejatollahi Ave.,
Tehran - IRAN

Tel: (+98-21) 88901634, 88901635,
88901636, 88897980, 88897981

Fax: (+98-21) 88892617

info@tehranprelacy.com


روابط عمومی شورای خلیفه گری:
pr@tehranprelacy.com