((ارامنه و انقلاب))

23 بهمن ماه 1402 جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی شورای خلیفه گری ارامنه تهران و جناب آقای آرا شاوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی و با حضور مقامات کشوری و لشکری کشور و جامعه ارمنی در باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات برگزار شد.

در ابتدا آقای آرامیانس، رییس شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و خوش آمد گویی به حضار فرمود که 22 بهمن به ما آموخت که در مبارزه فقط باید بر خدا و ملت تکیه داشت و ارمنیان ایران به مانند دیگر اقلیت‌های ادیان الهی به عنوان بخشی از ملت آگاه و فهیم ایران سهمی به سزا در به ثمر رسیدن انقلاب داشته‌اند.

آقای شاوردیان ضمن تبریک و خوش آمد گویی خاطرنشان کرد که انقلاب اسلامی فقط یک تغییر در نظام نبوده است، بلکه گواهی بر عزم ملت ایران برای تعیین سرنوشت خود می باشد. در ادامه به حضور پررنگ ارامنه ایران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد و نباید ایثار ملتی که در به ثمر رسیدن این پیروزی نقش داشتند را فراموش کرد.

جناب آقای دکتر فخاری، استاندار تهران از دیگر سخنرانان مراسم بود که در سخنان خود خاطرنشان کرد؛ همبستگی ملت ایران نه فقط در دوران انقلاب اسلامی بلکه در طول 8 سال جنگ تحمیلی بسیار نمایان بوده و همچنین افزود، امروزه ایران که در جایگاهی چشمگیر در دنیا قرار دارد به پاس داشتن چنین مردمی است. ایشان ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر به حضور مردم در انتخابات پیش روی مجلس که در راستای تحقق بخشیدن به نقش تعیین¬کننده مردمی ارزیابی می¬شود را بسیار مهم قلمداد کرد.

جناب آقای دکتر هاشمی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تبریک ایام دهه فجرو چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نقش مهم اتحاد مردم در پیروزی انقلاب اسلامی علی الخصوص پیروان ادیان توحیدی، اشاره کرد و افزود از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توجهی ویژه به اقلیت های دینی که نقشی انکار ناپذیر در تمام عرصه های کشور داشته‌اند صورت پذیرفته است و این موضوع در تحقق عدالت در جامعه و حفظ ارزش های مردم بسیار موثر است.

در ادامه پیام تبریک اسقف اعظم، سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران قرائت گردید؛ انقلاب اسلامی ايران كه 45 سال پيش به رهبری امام خمينی (ره) به پيروزی رسيد امروز با استحكام و اطمينانی بيش ازهر زمان به دنبال چشم اندازی روشن و پر امید برای ایران است.

ملت ايران كه در اوایل انقلاب به جنگ تحميل شده بود با اعتقادی راسخ برای حفظ تماميت ارضي و امنيت خود به دور از تعلقات مذهبی، قومی و نژادی به عنوان یدی واحد در برابر تهاجمات دشمن ايستاد و با شجاعت از ميهن و انقلاب خود دفاع كرد.

ياد و خاطره امام خمينی رهبر فقيد انقلاب اسلامی و هزاران شهيدی كه خون خود را در راه دفاع از انقلاب و حفظ امنيت و تماميت ارضی ميهن عزيزمان ایران نثار كردند را گرامی می داريم.